آموزش

آشنایی با Polygon Copilot و نحوه کارکرد آن

حدود چند وقت پیش، Polygon Labs از یک چت ربات جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای کمک به توسعه دهندگان، علاقه مندان به فناوری و کاربران کنجکاو در مسیریابی Web3 به نام Polygon Copilot رونمایی کرد. بنابراین Polygon Copilot چیست و چگونه کار می کند؟

Polygon Copilot چیست؟

Polygon Labs چت ربات Polygon Copilot را به عنوان دستیار شخصی برای پیمایش در دنیای بلاک چین معرفی کرد. این چت ربات مجهز به هوش مصنوعی برای کاهش انتقال به Polygon 2.0 ایجاد شده است. به عنوان بخشی از 2.0، Polygon ارتقاء از Polygon PoS به zkEVM Validium را پیشنهاد کرد، یک لایه غیرمتمرکز منحصر به فرد اتریوم 2 که با استفاده از اثبات های دانش صفر (ZK) ایجاد شده است.

در حالی که این ارتقای منحصر به فرد مزایای متعددی را ارائه می دهد، سوالات و عدم قطعیت های زیادی را ایجاد می کند، مانند معنای آن برای شرکت کنندگان در اکوسیستم و دقیقاً نحوه عملکرد فناوری های جدید. هوش مصنوعی Polygon Copilot برای راهنمایی شما از طریق این عدم قطعیت ها و ارائه اطلاعات در مورد اکوسیستم Web3 ایجاد شده است. چت ربات به موضوعات خارج از رمزنگاری کمک نمی کند. اما اگر چیزی که می خواهید بدانید مبتنی بر بلاک چین است، به ویژه در رابطه با Polygon و zkEVM، ابزار Polygon Copilot راهنمای شما است.

این چت ربات می تواند توضیح دهد که پروتکل های مختلف Polygon چگونه کار می کنند و چه کاری انجام می دهند. رابط مبتنی بر هوش مصنوعی همچنین می‌تواند به سؤالات مبتنی بر Web3 شما پاسخ دهد، به شما کمک کند تا برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را در Polygon پیمایش کنید، بینش و تجزیه‌وتحلیل به شما ارائه دهد و حتی به شما کمک کند NFT‌ها را برش دهید. علاوه بر این، نسخه‌های آینده Polygon Copilot احتمالا دارای افزونه‌ها و افزونه‌های قوی خواهند بود که به شما امکان می‌دهند فعالیت‌های خود را در اکوسیستم Polygon خودکار کنید.

هوش مصنوعی Polygon Copilot چگونه کار می کند؟

Polygon Copilot توسط OpenAI’s GPT-4، یک مدل قدرتمند پردازش زبان طبیعی که می تواند متون منسجم و آموزنده را در مورد موضوعات مختلف تولید کند، پشتیبانی می شود. با این حال، با استفاده از اسناد پروتکل‌های Polygon برای ارائه پاسخ‌ها و اطلاعات مرتبط با بلاک چین آموزش داده شد.

مانند ChatGPT شرکت OpenAI، می‌توانید از مرورگر یا دستگاه تلفن همراه خود به Polygon Copilot دسترسی پیدا کنید، اما به جای جزئیات ورود به سیستم، برای دسترسی به رابط به یک کیف پول رمزنگاری نیاز دارید. بیش از پنجاه کیف پول پشتیبانی شده از جمله Coinbase، Brave و Ledger وجود دارد.

سوالات خود را در مورد اکوسیستم Polygon یا Web3 تایپ کنید یا از دستورات از پیش طراحی شده استفاده کنید و Polygon Copilot با تمام اطلاعات لازم پاسخ خواهد داد. چت ربات هوش مصنوعی به طور خودکار چت های شما را برای دسترسی آسان در آینده ذخیره می کند و می توانید این چت ها را کپی یا با دیگران به اشتراک بگذارید. رابط کاربری مشابه چت هوش مصنوعی بینگ مایکروسافت است و حالت های مختلفی برای انتخاب دارد.

شخصیت های مختلف با سطوح مختلف دانش و سبک های نوشتاری وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید حالت “Beginner” را برای یادگیری اصول اکوسیستم Polygon یا حالت “Advanced” را انتخاب کنید تا عمیق‌تر به جزئیات فنی بپردازید. اگرچه هنوز در حال عرضه است، می‌توانید حالت “Degen” را نیز برای دریافت اطلاعات در مورد NFTها، DApps و کیف پول‌ها انتخاب کنید.

حالت “Degen” با “flair” می نویسد، به این معنی که از الگوهای رفتاری، عامیانه و طنز برای ادویه تر کردن گفتگو استفاده می کند. همچنین به شما امکان می دهد از دستور “/stats” برای دسترسی به NFT، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و سایر تجزیه و تحلیل های Web3 استفاده کنید. برای استفاده از Polygon Copilot، به اعتبار نیاز دارید – سه اعتبار برای هر جستجو با استفاده از GPT-4 و یکی برای GPT 3.5. می توانید با مراجعه به تنظیمات و سپس Responses مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

هر 24 ساعت 15 اعتبار دریافت خواهید کرد. پیوستن به گروه دیسکورد Polygon، دعوت از افراد و ارائه بازخورد می تواند اعتبار بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد، اما در هر زمانی نمی توانید بیش از 40 اعتبار در کیف پول خود داشته باشید. با این وجود، Polygon Copilot به شما امکان می دهد کلید OpenAI API خود را برای اعتبار نامحدود اضافه کنید.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی Polygon Copilot

ابتدا به صفحه Polygon Copilot مراجعه کرده و کیف پول خود را وصل کنید. این به شما امکان می دهد به رابط چت دسترسی داشته باشید و اولین درخواست خود را در حالت Beginner و Advanced یا Degen (در صورت وجود) وارد کنید. به عنوان مثال، می توانید بپرسید “MATIC چیست؟” یا “Show me 10 collection NFT on Polygon”.

Polygon Copilot به درخواست شما به روشی دوستانه و آموزنده پاسخ خواهد داد. همچنین اعلان های مرتبطی را پیشنهاد می کند که ممکن است به آنها علاقه مند باشید، مانند “چگونه می توانم MATIC بخرم؟” یا “چگونه می توانم مجموعه NFT خودم را ایجاد کنم؟” در ادامه چند کار جالب وجود دارد که می توانید با رابط مجهز به هوش مصنوعی انجام دهید:

  • سوالاتی در مورد پروتکل های رمزنگاری بپرسید، مانند “What is Polygon” یا “How does zkEVM work”.
  • در مورد بازارهای رمزنگاری اطلاعات بینش و تجزیه و تحلیل دریافت کنید، مانند “What is the market cap of MATIC” یا “How much gas does it cost to mint an NFT on Polygon”.
  • ZkEVM و NFT های مبتنی بر POS را از داخل برنامه با تایپ دستوراتی مانند “Mint me a cool NFT” یا “Show me some NFT collections on Polygon” از داخل برنامه استفاده کنید.
  • نحوه استفاده از ابزارها و پلتفرم های رمزنگاری را با استفاده از اعلان هایی مانند “How do I check my MATIC balance” یا “How do I connect my wallet to Aave”.

برای دسترسی به مکالمات قبلی خود، به تب History مراجعه کنید. در همین حال، از نماد اشتراک‌گذاری مکالمه در پایین صفحه برای ارسال مکالمات خود به دیگران استفاده کنید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا