سخت افزار

سامسونگ از حافظه 32 گیگابیتی GDDR7 DRAM رونمایی کرد

سامسونگ جدیدترین نسل تراشه های Graphics Double Data Rate 7 یا GDDR7 خود را معرفی کرد. سازنده وعده بالاترین سرعت و کارایی بهتر را می دهد و اولین شرکای آن تراشه ها را در اواخر امسال برای تأیید دریافت خواهند کرد.

به گفته سامسونگ، ماژول‌های حافظه جدید GDDR7 (16 گیگابایت یا 2 گیگابایت در هر تراشه) پهنای باند را تا 40 درصد بهبود می‌بخشند و 1.5 ترابایت بر ثانیه و 32 گیگابیت بر ثانیه در هر پین را ارائه می‌کنند. برای مقایسه، تراشه‌های GDDR6 که سامسونگ سال گذشته عرضه کرد به 1.1 ترابایت بر ثانیه می‌رسد.

بهبود سرعت به لطف روش سیگنال دهی مدولاسیون دامنه پالس-3 (PAM3) به جای نسل قبلی بدون بازگشت به صفر (NRZ) امکان پذیر شد. سامسونگ ادعا می کند که PAM3 حدود 50 درصد بیشتر از NRZ داده را در همان چرخه سیگنال ارائه می دهد. علاوه بر بهبود سرعت و افزایش عملکرد، حافظه GDDR7 سامسونگ با استفاده از “فناوری طراحی صرفه‌جویی در مصرف انرژی بهینه‌سازی شده برای عملیات‌های پرسرعت”، مصرف انرژی را کاهش می‌دهد و 20 درصد راندمان را بهبود می‌بخشد.

سازندگان همچنین این گزینه را خواهند داشت که دستگاه های خود (لپ تاپ یا تبلت) را به حافظه کم ولتاژ مجهز کنند. با این حال، اطلاعات دقیقی از ولتاژ سامسونگ وجود ندارد، بنابراین منتظر جزئیات بیشتری در آینده باشید. در نهایت، سامسونگ می‌گوید که حافظه GDDR7 آن دارای ترکیب قالب‌گیری اپوکسی (EMC) با رسانایی حرارتی بالا برای بهبود اتلاف هد و اطمینان از عملکرد پایدار در طول عملیات‌های فشرده با سرعت بالا است.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا