اگر از خانه کار می کنید و نیاز دارید که از طریق مک خود به رایانه ویندوز 11 یا 10 از راه دور دسترسی داشته باشید، مایکروسافت یک اپلیکیشن مک رایگان برای انجام این کار ارائه می دهد. این به شما امکان می‌دهد از برنامه‌های ویندوز خود استفاده کنید، به فایل‌ها دسترسی داشته باشید یا هر کار دیگری را در ویندوز مستقیماً از مک بوک یا دستگاه macOS دیگری انجام دهید. بیایید نگاهی به نحوه تنظیم مک خود با برنامه Remote Desktop برای اتصال به ویندوز 10 و 11 بیندازیم.

مرحله 1: راه اندازی دسکتاپ از راه دور در ویندوز 10 و 11

Microsoft Remote Desktop به ویندوز 10 یا 11 پرو یا Enterprise یا ویندوز سرور نیاز دارد. این نرم افزار بر روی پروتکل RDP اختصاصی مایکروسافت اجرا می شود که در نسخه استاندارد Windows Home در دسترس نیست. بنابراین، اگر نیاز به اتصال به رایانه‌ای با ویندوز هوم دارید، باید به جای آن از ابزار دسترسی از راه دور شخص ثالث استفاده کنید.

اولین گام‌ها جهت راه‌اندازی Remote Desktop برای مک در رایانه ویندوز شما انجام می‌شود. در ویندوز 10 یا 11 خود، منوی Start را باز کنید و به Settings > System > Remote Desktop بروید. Enable Remote Desktop را روی On قرار دهید و وقتی از شما خواسته شد روی Confirm کلیک کنید.

رایانه شما باید روشن و بیدار باشد تا بتوانید از راه دور به آن متصل شوید، بنابراین ممکن است لازم باشد پیکربندی خود را طوری تنظیم کنید تا در زمانی که از آن استفاده نمی کنید، به حالت خواب نرود. در ویندوز 11 به Settings > System > Power & Battery بروید تا گزینه های پاور خود را مدیریت کنید. اگر از ویندوز 10 استفاده می کنید، گزینه Keep my PC awake را در خود صفحه Remote Desktop مشاهده خواهید کرد که می توانید به سرعت آن را فعال کنید.

در مرحله بعد، به پایین Remote Desktop users/User accounts بروید. به طور پیش فرض، حسابی که در رایانه خود وارد آن شده اید، به طور خودکار مجوز دسترسی از راه دور را خواهد داشت. برای اینکه به سایر کاربران اجازه دهید از راه دور وارد سیستم شوند، روی انتخاب کاربران کلیک کنید تا نام کاربری آنها اضافه شود.

نام رایانه و آدرس IP خود را دریافت کنید

در نهایت، قبل از اینکه به مک خود بروید، باید چند تکه اطلاعات را به دست آورید. در همان منوی Remote Desktop، نام رایانه خود را یادداشت کنید. اگر نام فعلی عمومی است، و می‌خواهید آن را چیزی برای به خاطر سپردن آسان‌تر کنید، به Settings > About بروید و روی Rename this PC کلیک کنید.

در مرحله بعد، باید آدرس IP رایانه خود را در شبکه خود پیدا کنید. به Settings > Network & internet بروید و Wi-Fi (یا Ethernet اگر از اتصال سیمی استفاده می کنید) را انتخاب کنید. شبکه ای را که به آن متصل هستید انتخاب کنید تا صفحه Properties شبکه باز شود. به پایین صفحه بروید و آدرس IPv4 را در لیست پیدا کنید. این عدد را یادداشت کنید.

مرحله 2: Remote Desktop را برای مک نصب کنید

اکنون زمان آن رسیده است که دسترسی از راه دور به رایانه ویندوز 10 یا ویندوز 11 را از طریق مک خود تنظیم کنید. برای شروع کار، Microsoft Remote Desktop را از مک اپ استور نصب کنید. مایکروسافت همچنین نسخه‌هایی از این برنامه را برای iOS و اندروید ارائه می دهد، اگر می‌خواهید از گوشی خود نیز متصل شوید. دستورالعمل‌های آن پلتفرم‌ها همان دستورالعمل‌هایی است که در اینجا استفاده می‌کنیم.

مرحله 3: رایانه خود را به Remote Desktop اضافه کنید

پس از نصب آن، کلاینت Remote Desktop را در مک خود راه اندازی کنید و برای شروع دکمه Add PC را انتخاب کنید. در کادر محاوره‌ای باز، نام رایانه را که قبلاً یادداشت کرده‌اید تایپ کنید. اگر نمی توانید با این نام ارتباط برقرار کنید، به جای آن از آدرس IP که ذکر کرده اید استفاده کنید.

به طور پیش فرض، قسمت حساب کاربری روی Ask در صورت لزوم تنظیم شده است. این بدان معنی است که هر بار که متصل می شوید از شما یک نام کاربری و رمز عبور می خواهد. اگر این را نمی‌خواهید، روی لیست کشویی کلیک کنید و Add User Account را انتخاب کنید. نام کاربری خود را اضافه کنید اگر کار نمی کند، ممکن است لازم باشد آن را در domain\[username] وارد کنید. اگر می خواهید از ورود خودکار استفاده کنید، می توانید رمز عبور خود را نیز اضافه کنید.

آن را خالی بگذارید و هر بار یک پیام برای وارد کردن آن دریافت خواهید کرد. این تنها کاری است که برای راه اندازی یک اتصال باید انجام دهید. روی Save کلیک کنید و متصل شوید. با این حال، ممکن است بخواهید قبل از ادامه دادن چند تنظیمات دیگر را تنظیم کنید.

مرحله 4: اتصال از راه دور خود را پیکربندی کنید

قبل از اتصال، چند مرحله اضافی برای پیکربندی نحوه عملکرد اتصال از راه دور وجود دارد. این گزینه‌ها در گفتگوی Add PC ضروری نیستند، اما می‌توانند به آسان‌تر کردن کار راه‌اندازی شما کمک کنند:

  • در برگه General، یک Friendly Name اضافه کنید تا اگر بیش از یک اتصال راه‌اندازی کرده‌اید، رایانه قابل تشخیص باشد.
  • اگر قصد ندارید از اتصال از راه دور در حالت تمام صفحه استفاده کنید، در تب Display، کادر کنار Fit session to window را علامت بزنید. همچنین اگر روی یک مانیتور با وضوح بالا کار می کنید، Optimize for Retina Displays را تنظیم کنید.
  • در تب Devices & Audio، انتخاب کنید که کدام رایانه باید صدا را پخش کند (در صورت وجود) و مشخص کنید که می‌خواهید از میکروفون Mac خود استفاده کنید یا خیر.

مهمترین گزینه Folders است. این به شما امکان می دهد تا پوشه های خاصی را در مک خود در جلسه ویندوز راه دور خود در دسترس قرار دهید. شما می توانید از طریق Windows File Explorer به این پوشه ها دسترسی داشته باشید، جایی که آنها را در This PC پیدا خواهید کرد.

می توانید با فایل های ذخیره شده در مک خود در یک برنامه ویندوز کار کنید یا فایل ها را بین دستگاه ها کپی کنید. با این حال، همه اینها در جلسه راه دور موجود است. اشتراک گذاری یک پوشه به این روش، پوشه را در رایانه فیزیکی ویندوز قابل دسترسی نمی کند. روی ذخیره کلیک کنید تا راه اندازی اتصال خود به پایان برسد.

مرحله 5: از طریق مک خود به رایانه ویندوز 10 یا 11 متصل شوید

اکنون برای اتصال آماده هستید. رایانه شما باید روشن، بیدار و به همان شبکه مک متصل باشد. برنامه Remote Desktop رایانه شما را در قسمت Saved Desktops با پیش نمایش تصویر کوچک فهرست می کند. برای اتصال روی آن دوبار کلیک کنید. اگر تنظیمات را تغییر نداده اید، برای برقراری ارتباط باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.

هنگامی که یک اتصال RDP از مک به ویندوز برقرار می کنید، یک هشدار امنیتی مربوط به یک گواهی تایید نشده را مشاهده خواهید کرد. اگر در خانه هستید یا در یک شبکه تجاری کوچک کار می کنید، می توانید روی Continue کلیک کنید و پیام را نادیده بگیرید. اگر در یک شبکه بزرگ با دسترسی عمومی هستید، مراقب انجام این کار باشید. هنگامی که مک شما اتصال دسکتاپ از راه دور را برقرار می کند، رایانه ویندوز شما قفل می شود و به صفحه ورود سوئیچ می شود. اگر کسی سعی کند از رایانه استفاده کند، جلسه از راه دور شما به پایان می رسد.

استفاده از ویندوز در مک شما

مگر اینکه تنظیمات را تغییر داده باشید، جلسه دسکتاپ از راه دور شما به صورت تمام صفحه باز می شود. برای استفاده از آن در یک پنجره به جای آن، نشانگر ماوس خود را به بالای صفحه ببرید و روی دکمه پنجره سبز رنگ در بالا سمت چپ کلیک کنید. استفاده از ویندوز از طریق دسکتاپ از راه دور تقریباً مشابه استفاده از آن در یک رایانه اختصاصی است.

یکی از معدود تغییرات (و یک نقطه سردرگمی احتمالی) این است که برنامه میانبرهای صفحه کلید برای Cut، Copy و Paste را به میانبرهایی که در macOS استفاده می‌شوند، یعنی کلید Command، نگاشت می‌کند. با این حال، برخی از میانبرهای دیگر همچنان مانند ویندوز از کلید Control استفاده می کنند. اگر بخواهید می‌توانید برنامه‌ها را راه‌اندازی کنید، روی فایل‌ها کار کنید یا حتی بازی کنید. ممکن است در هنگام استفاده زیاد تاخیر کمی وجود داشته باشد، اما بیشتر اوقات، سریع و پاسخگو است.

شما نمی توانید فایل ها را بین مک و ویندوز بکشید و رها کنید. با این حال، آنها به طور پیش فرض کلیپ بورد را به اشتراک می گذارند، بنابراین می توانید به جای آن ها را کپی و بین آنها جای گذاری کنید. برای سطح بیشتری از اشتراک‌گذاری فایل، با استفاده از تنظیمات پیکربندی پوشه‌ها، همانطور که در بالا توضیح داده شد، یک پوشه مشترک راه‌اندازی کنید.

برای قطع و پایان جلسه، به سادگی پنجره Remote Desktop را در مک خود ببندید. می‌توانید تنظیمات خود را در هر زمانی با نگه داشتن ماوس روی تصویر کوچک در Saved Desktop و کلیک کردن روی نماد ویرایش به شکل قلم ویرایش کنید. برای حذف دسکتاپ ذخیره شده، روی تصویر کوچک Control کلیک کرده و Delete را انتخاب کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *