موبایل و تبلت

سونی اکسپریا 5 مارک 5 معرفی شد

سونی امروز از جدیدترین پرچمدار جمع و جور خود به نام اکسپریا 5 مارک 5 پرده برداری کرد. این تلفن یک سیستم دوربین اصلاح شده را ارائه می دهد که واحد تله فوتو را از دست می دهد، اما یک سنسور اصلی بسیار بزرگتر به دست می آورد.

هنوز هم همان نمایشگر اولد 6.1 اینچی با وضوح فول اچ دی پلاس 120 هرتز 21:9 داشته و بلندگوهای استریوی جلویی آن را احاطه کرده است.

سونی جدیدترین تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 را در Xperia 5 V قرار داده و 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی وجود دارد که از طریق اسلات کارت microSD قابل ارتقا است. جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز برای یک سال دیگر جای خود را حفظ کرده است.

با حرکت به پشت، اولین تفاوت قابل توجه را می بینیم. سونی تنظیمات دوربین سه گانه را به نفع دوربین دوتایی کنار گذاشت، اما سنسور بسیار قوی تری نسبت به قبل دارد.

Xperia 5 V دارای همان سنسور اصلی 1/1.35 اینچی 52 مگاپیکسلی اکسپریا 1 مارک 5 است. این سنسور به طور پیش فرض عکس های 24 میلی متری 12 مگاپیکسلی را تولید می کند.

به لطف افزایش اندازه سنسور و اپتیک روشن، اگر گزینه زوم 2 برابری (عملاً 48 میلی‌متر) را انتخاب کنید، باز هم جمع‌آوری نور بهتری نسبت به دوربین تله‌فوتوی Xperia 5 IV خواهید داشت.

دوربین دوم 12 مگاپیکسلی 1/2.5 اینچی فوق عریض با فاصله کانونی 16 میلی متری است – ظاهراً همان دوربینی است که در Xperia 1 V و Xperia 5 IV سال گذشته یافت شد. قابلیت فوکوس خودکار دو پیکسلی را دارد.

در قسمت جلو، یک واحد 12 مگاپیکسلی 1/2.9 اینچی تا یک سال دیگر وظیفه سلفی‌گیری را بر عهده دارد. به لطف صفحه نمایش 6.1 اینچی مورب و بلند، Xperia 5 V اندازه جمع و جور خود را حفظ کرده است.

این گوشی 11 گرم وزن اضافه کرده و کمی ضخیم تر از قبل است، اما نسبت به نسل قبلی خود کمی کوتاه تر است. این گوشی که از یک Xperia 1 V می آید، بسیار کوچک به نظر می رسد.

باتری همان واحد 5000 میلی آمپر ساعتی قبلی است، اما ما انتظار داریم که Xperia 5 V به لطف پردازنده ارتقا یافته اسنپدراگون 8 نسل 2، با شارژ طولانی تری کار کند. سونی ادعا می کند که با شارژر 30 واتی خود (فروش جداگانه) در 30 دقیقه 50 درصد سود خواهید داشت. این دستگاه قرار است با قیمت 999 یورو وارد بازار شود.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا