موبایل و تبلت

تست‌های گرافیک تنسور G3 پیکسل 8 عملکرد ضعیف اما کارایی مناسبی را نشان می‌دهد

گوگل بار دیگر با سامسونگ همکاری کرد تا تنسور G3 را بسازد، چیپستی که پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو جدید را تامین می کند. این دستگاه از ریخته‌گری‌های 4 نانومتری سامسونگ بیرون آمده و دارای 9 هسته‌ پردازشی (1x Cortex-X3 + 4x A715 + 4x A510) و یک پردازنده گرافیکی ARM Mali-G715 است.

گوگل جزئیاتی را در مورد این پردازنده گرافیکی فاش نکرده است، اما به نظر می رسد که دارای 7 واحد محاسباتی، مشابه Tensor G2 سال گذشته است (که Mali-G710 بود). این گرافیک چقدر کارآمد است؟ Golden Reviewer تست هایی را برای کشف این موضوع انجام داده است. با شروع با 3DMark Wildlife Extreme، چیپست‌ها بر اساس امتیاز تقسیم بر توان متوسط (پس بالاتر بهتر است) رتبه‌بندی می‌شوند. G3 آنقدرها خوب عمل نمی کند و سرعت آن تقریباً به اندازه اپل A14 است و کندتر از اسنپدراگون 8 نسل 1 است.

چیپست مورد توجه در این تست ها در واقع دایمنسیتی 9200 مدیاتک است. همچنین از Mali-G715 (با 11 واحد محاسباتی) استفاده می کند اما بر روی یک لیتوگرافی 4 نانومتری از TSMC ساخته شده است. دایمنسیتی با اختلاف زیادی از تنسور بهتر عمل می کند، اما از نظر کارایی تقریباً برابر است.

با حرکت به سمت GFXBench Aztec (بک اند Vulkan/Metal و 1440p)، دایمنسیتی یک بار دیگر تنسور را کنار می گذارد و تقریباً دو برابر نرخ فریم را ارائه می دهد، اما تقریباً دو برابر قدرت می گیرد، بنابراین اساساً از نظر بازدهی یکسان است. تا حدودی ناامید کننده تنسور G3 در این آزمایش تنها یک ارتقاء کوچک نسبت به G2 است (شکاف در Wildlife بسیار مهمتر بود).

در نهایت، یک تست دیگر GFXBench (نسخه 3.1) نشان می دهد که شکاف بین تراشه گوگل و مدیاتک در 1080p کمتر است. با این حال، محاسبه توان مصرفی این دو چیپست تقریباً یکسان است.

طبق گفته Golden Reviewer، گره 4 نانومتری LPP سامسونگ 1.5 تا 2 نسل از گره 4 نانومتری TSMC عقب تر است. در تست‌های سخت‌تر تنسور G3 با تراشه‌های پرچمدار کنونی قابل رقابت نیست. نقطه ضعف گره به خوبی برای اگزینوس 2400 خود سامسونگ نیست، اگرچه این پردازنده گرافیکی کاملاً متفاوتی دارد – یکی مبتنی بر فناوری RDNA 3 از AMD، بنابراین یک مزیت معماری می تواند آن را در بازی حفظ کند.

به گوگل برگردیم، Tensor G4 احتمالا بار دیگر در کارخانه ریخته گری سامسونگ ساخته خواهد شد زیرا گوگل هنوز به تخصص تیم اگزینوس نیاز دارد. با این حال، شایعات حاکی از آن است که گوگل در حال کار بر روی طراحی داخلی است که به سامسونگ وابسته نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا