کنسول و بازی

معرفی 5 شبیه ساز کنسول برای مک شما

اگرچه مک اواس برای گیمرها طراحی نشده، اما شبیه ساز به شما امکان می دهد از طیف گسترده ای از بازی های مورد علاقه خود لذت ببرید، از جدیدترین عناوین نینتندو سوئیچ گرفته تا کلاسیک های دوران کودکی از دوران Game Boy Advance. در این مقاله به بهترین شبیه سازهای کنسول اشاره خواهیم کرد که می‌توانید بدون زحمت در مک خود از آنها استفاده کنید.

1. AetherSX2: Sony PS2 Emulator

پلی استیشن 2 سونی مسلماً بهترین کنسول بازی تمام دوران است و اگر مشتاق بازدید مجدد از دوران طلایی کنسول های نسل ششم هستید، شبیه ساز AetherSX2 گزینه قانع کننده ای را ارائه می دهد. این محصول با پشتیبانی از سیلیکون اصلی اپل عرضه شده که عملکرد و پایداری فوق العاده ای را تضمین می کند.

در مک‌بوک ایر M1 خود با 8 گیگابایت حافظه یکپارچه (RAM)، می توان بازی‌هایی مانند Burnout Revenge و Resident Evil 4 را از طریق AetherSX2 با سرعت ثابت 60 فریم در ثانیه و وضوح کامل به‌طور بی‌نقص اجرا کرد. اگرچه در حال حاضر در حال توسعه فعال نیست، AetherSX2 همچنان به عنوان یکی از برترین شبیه سازهای پلی استیشن 2 برای macOS شناخته می شود، و آن را به گزینه ای ایده آل برای کسانی تبدیل می کند که به دنبال احیای جادوی کلاسیک های جاودانه هستند.

2. Ryujinx: Nintendo Switch Emulator

Ryujinx یک شبیه‌ساز نینتندو سوئیچ منبع باز است که به شما امکان می‌دهد از مرزهای کنسول دستی نمادین نینتندو فراتر بروید و از همه بازی‌های جذاب سوییچ در مک خود لذت ببرید. این شبیه ساز کنسولی از سیلیکون اپل پشتیبانی می‌کند، به این معنی که از سخت‌افزار نهایت استفاده را می‌برد و به‌طور تکان‌دهنده‌ای خوب کار می‌کند، مخصوصاً با توجه به اینکه شما از یک کنسول نسبتاً مدرن تقلید می‌کنید.

در آزمایش خود، هنگام اجرای پورت Red Dead Redemption نینتندو سوییچ، توانست با نرخ 30 تا 40 فریم بر ثانیه و 1080p به خوبی عمل کند و به همه کسانی که می خواهند بازی های نینتندو سوییچ را روی مک خود بازی کنند، شبیه ساز را به شدت توصیه می کنیم.

3. Dolphin Emulator: GameCube and Wii Emulator

Dolphin Emulator به شما امکان می‌دهد تا بازی‌های کلاسیک Nintendo و GameCube و Wii را در مک خود اجرا کنید. نسخه سیلیکونی اصلی اپل عملکرد بسیار خوبی (با برخی از بازی های GameCube حتی 120 فریم بر ثانیه) را ارائه می دهد. در حالی که GameCube و Wii در ابتدا دارای رزولوشن بومی محدود به 480p بودند، شبیه‌ساز Dolphin همچنین قابلیت ارتقای بصری بازی را با ارتقاء آنها به وضوح‌های تا 4K ارائه می‌دهد.

4. PPSSPP: PSP Emulator

PSP همچنان وضعیت خود را به عنوان یکی از بهترین کنسول های بازی قابل حملی که تا کنون ساخته شده، حفظ می کند. به لطف شبیه ساز PPSSPP، کاربران مک اکنون می توانند از انحصاری های ارزشمند خود مانند Metal Gear Solid: Peace Walker لذت ببرند. اگرچه گرافیک PSP ممکن است تا حدودی قدیمی به نظر برسد، حتی در صورت ارتقاء سطح، انتخابی عالی برای بازدید مجدد لحظات نوستالژیک بدون نیاز به سخت افزار اصلی است. علاوه بر این، با پشتیبانی بومی از سیلیکون اپل، نرخ فریم بهبودیافته تجربه‌ای از بازی برتر را تضمین می‌کند.

5. OpenEmu: All-in-One Retro Console Emulator

برای کسانی که علاقه اولیه به بازی‌های یکپارچه سازی با سیستم عامل دارند، OpenEmu به عنوان گزینه ایده‌آل شناخته می‌شود. از گستره وسیعی از کنسول ها پشتیبانی می کند که شامل سیستم هایی از Game Boy تا SNES می شود. لیست جامع تری از کنسول های پشتیبانی شده را می توان در گیت هاب OpenEmu یافت. OpenEmu همیشه شبیه ساز مورد علاقه من برای لذت بردن از عناوین جاودانه مانند Pokémon FireRed بوده است. حتی زمانی که از لایه ترجمه Rosetta در مک های سیلیکونی اپل اجرا می شود، عملکرد و ثبات بی عیب و نقصی را ارائه می دهد.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا