نرم افزار و اینترنت

Vivaldi 6.5 با ویژگی های و تغییرات تازه منتشر شد

شرکت Vivaldi Technologies سال 2023 را با یک به‌روزرسانی بزرگ برای ویندوز، مک اواس و لینوکس به پایان می‌رساند. آخرین نسخه آن، Vivaldi 6.5، دارای چندین ویژگی و تغییرات، از جمله Sessions Panel و Workspace Rules و Notes بهبود یافته و تب های باز همگام سازی شده است.

Vivaldi 6.5 برای دسکتاپ پنل جلسات تازه پخته شده ای را ارائه می دهد که حداقل از سال 2018 در میان ویژگی های درخواستی قرار گرفته است. این یک پنل جانبی جدید است که به شما امکان می دهد جلسات ذخیره شده خود را به سرعت ایجاد، مدیریت و باز کنید. می‌توانید جلسات ذخیره‌شده خود را تغییر نام، ویرایش و جستجو کنید، همچنین پشتیبان‌گیری خودکار از جلسه را از پایین پنل جلسات فعال کنید.

این شرکت کارهایی را برای بهبود تجربه بین دستگاهی ویوالدی انجام داده است. برگه‌های همگام‌سازی شده از دستگاه‌های دیگر قبلاً از طریق نماد ابر در نوار Tab قابل دسترسی بودند. اکنون می‌توانید برگه‌های همگام‌سازی‌شده را در پنل ویندوز نیز مشاهده کنید و با استفاده از فیلد آدرس در دستگاه فعلی خود، آنها را پیدا کنید.

اگر از Vivaldi Sync برای جابجایی داده‌های مرور خود در بین دستگاه‌ها استفاده می‌کنید، این ویژگی اکنون کل تاریخچه مرور شما را علاوه بر بوکمارک ها، تنظیمات، گذرواژه‌ها، فهرست‌های خواندن و غیره همگام‌سازی می‌کند. همه داده‌های مرور همگام‌سازی شده در دستگاه‌های شما اکنون یکسره است. رمزگذاری شده، با به روز رسانی Vivaldi 6.5 شروع می شود.

ویوالدی با بهبود فضای کاری، مقداری اتوماسیون و توانایی تنظیم قوانین برای فضاهای کاری شما را اضافه کرده است. برای ایجاد قوانین جدید می توانید به Settings > Tabs > Workspaces بروید. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا با انتقال خودکار برگه‌ها به فضای کاری صحیح، موارد را بهتر سازماندهی کنید.

به عنوان مثال، اگر در فضای کاری سفر خود هستید و برای خرید چیزی روی پیوند آمازون کلیک کنید، تب به فضای کاری خرید شما منتقل می شود. جدا از آن، ابزار یادداشت‌های داخلی در مرورگر به شما امکان می‌دهد تکه‌های متنی را به یادداشتی که در گذشته ایجاد کرده‌اید اضافه کنید. برای انجام این کار، پس از انتخاب یک قطعه متن در یک صفحه وب، کلیک راست کرده، سپس بر روی گزینه “Append to Note” کلیک کنید. این ویژگی به شما امکان می دهد محتوای متنی مرتبط را از منابع مختلف در یک یادداشت جمع آوری کنید.

به‌روزرسانی Vivaldi 6.5 در مورد همتای iOS خود، نوار آدرس و نوار تب قابل تنظیمی را ارائه می‌کند که می‌توانید بسته به ترجیح خود آن را در پایین یا بالای صفحه قرار دهید. علاوه بر این، مرورگر اکنون می‌تواند پیشنهادات جستجو را به ترتیب معکوس نمایش دهد، که به ویژه هنگامی که نوار آدرس در پایین قرار می‌گیرد مفید است.

برای کاربران ناآشنا، اولین نسخه از Vivaldi برای آیفون و آیپد در اوایل سال جاری در سپتامبر معرفی شد. این مرورگر اولین به روز رسانی ویژگی خود را در ماه گذشته دریافت کرد و ویژگی هایی مانند پین کردن برگه ها و نام مستعار موتورهای جستجو را برای صرفه جویی در وقت در هنگام یافتن موارد به ارمغان آورد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا