فناوری

وای فای 7 سرانجام از راه رسید

امروز و در آستانه نمایشگاه CES 2024، بالاخره استاندارد Wi-Fi 7 که مدت ها انتظارش را می کشید، رسمی شد. گروه Wi-Fi Alliance امروز تأیید کرده است که استاندارد قفل شده و تأیید دستگاه هایی را که از Wi-Fi 7 پشتیبانی می کنند آغاز کرده است.

در بیانیه مطبوعاتی امروز اتحادیه Wi-Fi ادعا می کند که بیش از 233 میلیون دستگاه تا پایان سال 2024 تأییدیه Wi-Fi 7 را دریافت خواهند کرد. البته، برخی از شرکت‌های روتر وای‌فای مانند آمازون Eero، نت گیر و دیگران چندین ماه پیش شروع به فروش محصولات Wi-Fi 7 بدون گواهینامه رسمی کردند. اگر لوگوی Wi-Fi 7 Certified را روی محصولی مشاهده کردید، این تاییدیه که الزامات استاندارد اتحادیه Wi-Fi را رعایت کرده است. بیانیه مطبوعاتی افزود:

موارد استفاده جدید از جمله AR/VR/XR چند کاربره، آموزش سه بعدی همه جانبه، بازی های الکترونیکی، کار هیبریدی، اینترنت اشیا صنعتی و خودرو در نتیجه آخرین نسل Wi-Fi پیشرفت خواهند کرد. Wi-Fi CERTIFIED 7 نشان‌دهنده اوج همکاری و نوآوری گسترده در اتحاد Wi-Fi است که قابلیت همکاری محصول در سراسر جهان و یک اکوسیستم دستگاه قوی و پیچیده را تسهیل می‌کند.

بزرگترین ویژگی جدید در دستگاه های Wi-Fi 7 چیزی است که به آن Multi-link Operation یا MLO می گویند. این به آن دستگاه‌ها اجازه می‌دهد تا داده‌ها را با استفاده از دو یا چند باند بی‌سیم مرتبط بارگیری یا آپلود کنند. طبق گفته Wi-Fi Alliance، این قرار است “افزایش توان عملیاتی، کاهش تاخیر و قابلیت اطمینان بهبود یافته” را برای اتصالات Wi-Fi 7 ارائه دهد.

سایر ویژگی‌ها شامل پشتیبانی از کانال‌های 320 مگاهرتز (باند 6 گیگاهرتز) است که دو برابر بالاترین پهنای باند 160 مگاهرتز موجود در دستگاه‌های وای‌فای قدیمی‌تر است. استانداردهای فی با این اتصالات سریع ترین سرعت را نخواهید داشت، اما همچنان کار خواهند کرد. می‌توانید انتظار داشته باشید که در سال آینده سخت‌افزار Wi-Fi 7 را در تعداد زیادی لپ‌تاپ های جدید، همراه با گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و هدست‌های VR/AR مشاهده کنید. اتحاد Wi-Fi ادعا می کند که 233 میلیون دستگاه مبتنی بر Wi-Fi 7 تا پایان سال 2024 در دسترس خواهد بود. انتظار می رود این تعداد تا سال 2028 به 2.1 میلیارد دستگاه افزایش یابد.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا