موبایل و تبلت

5 تفاوت کلیدی بین گلکسی اس 24 اولترا و اس 23 اولترا

سامسونگ جدیدترین گوشی هوشمند پرچمدار خود، گلکسی اس 24 اولترا را در رویداد Galaxy Unpacked در ژانویه 2024 معرفی کرد. اما آیا ارزش ارتقاء نسبت به نسل قبلی خود، گلکسی اس 23 اولترا را دارد؟ بیایید این دو را با هم مقایسه کنیم و پیشرفت ها را بررسی کنیم.

1. قاب تیتانیومی با لبه های صاف

اگرچه اس 23 اولتر و اس 24 اولترا هر دو دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی AMOLED هستند، اما اولی حاشیه‌های کمی نازک‌تر با لبه‌های صاف دارد که به نظر می رسد سامسونگ از آیفون 15 پروی کرده، زیرا قاب آلومینیومی اس 23 اولترا را برای یک قاب تیتانیومی بادوام تر کنار گذاشته است.

صفحه نمایش اس 24 اولترا می تواند حداکثر 2600 نیت روشنایی را ارائه دهد، در حالی که نسخه قبلی به 1750 نیت محدود بود. در حالی که در داخل خانه تفاوتی را متوجه نخواهید شد، اما بهبودها برای استفاده در فضای باز و زیر نور مستقیم خورشید بهتر است. گلکسی اس 24 اولترا نیز کمی نازک تر بوده و 0.3 میلی متر است.

2. لنز تله فوتو 5 برابری 50 مگاپیکسل

ممکن است با لنز تله فوتو 10 برابری در اس 23 اولترا آشنا باشید. سامسونگ این دوربین 10×10 مگاپیکسلی را با یک لنز تله فوتو 5×50 مگاپیکسلی در اس 24 اولترا جایگزین کرد. این تغییر کیفیت تصویر را با تعداد مگاپیکسل بالاتر حفظ می کند و امکان زوم دیجیتال 10 برابر در استفاده روزمره را فراهم می کند و در عین حال مزایای زوم اپتیکال 5 برابر را ارائه می دهد.

علاوه بر این، هر دو S24 Ultra و S23 Ultra دارای مشخصات دوربین یکسانی هستند و شامل سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی و یک دوربین جلوی 10 مگاپیکسلی می شوند. گلکسی S24 اولترا Nightography را با OIS با زاویه تصحیح 2 برابر بیشتر ارتقا می دهد. این به افزایش ثبات کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که ویدیوهای شما با کیفیت بالا باقی می مانند، حتی اگر در حال حرکت هستید.

همچنین دارای یک بهینه ساز صحنه و یک تقویت کننده تصویر هوش مصنوعی است. این ویژگی ها هر عکس را تجزیه و تحلیل می کنند و جزئیات تصویر شما را برای تولید نتایج واضح و دقیق تر بهینه می کنند.

3. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3

گلکسی اس 24 اولترا از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره می برد که با لیتوگرافی 4 نانومتری TSMC ساخته شده است. کوالکام ادعا می کند که این تراشه 30 درصد در عملکرد پردازشی و 25 درصد عملکرد گرافیکی ارتقا داشته است. از سوی دیگر، گلکسی اس 23 اولترا از اسنپدراگون 8 نسل 2 بهره می‌برد که هنوز هم برای کاربران قدرتمند نیز توانایی فوق‌العاده‌ای دارد.

در حالی که نسخه پایه حافظه 256 گیگابایتی S23 اولترا از 8 گیگابایت رم شروع می شود، S24 اولترا در همه نسخه ها 12 گیگابایت رم دارد. اگرچه هر دو مدل دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی هستند، اما اگر از ادعاهای کوالکام پیروی کنیم، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 با مصرف انرژی کارآمدتر به S24 اولترا اجازه می دهد تا عمر بیشتری داشته باشد.

گلکسی S24 اولترا همچنین دارای سیستم خنک کننده بهبود یافته با یک محفظه بخار بوده که 1.9 برابر بزرگتر از مدل قبلی خود است. در حالی که دستگاه جدید قابل توجه است، با توجه به ماهیت تکراری اکثر ارتقاهای سالانه، نمی توانید با هیچ یک از این دو دستگاه اشتباه کنید، بعید است که در طول استفاده معمولی روزمره از مدل قدیمی متوجه مشکلات عملکردی شوید.

4. Galaxy AI و گوگل Circle to Search

در حالی که بسیاری از تفاوت‌های بین S23 اولترا و S24 اولترا حداقل هستند، گوشی جدیدتر چندین ویژگی هوش مصنوعی را در اختیار قرار می دهند که در ادامه به به چند مورد قابل توجه از آنها اشاره خواهیم کرد:

  • Live Translate: هوش مصنوعی Galaxy AI می تواند تماس های تلفنی را برای هر دو شرکت کننده ترجمه و رونویسی کند. این بدان معناست که شما می توانید با یک غیر انگلیسی زبان صحبت کنید و ترجمه های زنده را به صورت شنیداری و بصری بر روی صفحه نمایش خود دریافت کنید.
  • Chat Assist: هوش مصنوعی گلکسی همچنین می تواند به شما در اصلاح متون خود در هنگام استفاده از اپلیکیشن های پیام رسان و رسانه های اجتماعی کمک کند. این شامل رفع اشتباهات تایپی که با عجله انجام می دهید، ترجمه متن، و ایجاد خلاصه متن برای اطمینان از حفظ لحن مناسب پیام های شما برای ارتباط شما است.
  • Note Assist: هوش مصنوعی Galaxy AI می تواند یادداشت های شما را خلاصه کند، آنها را ترجمه کند، محتوا را قالب بندی کند و اشتباهات املایی را در برنامه Notes تصحیح کند.

علاوه بر Galaxy AI، سری گلکسی اس 24 همچنین از ویژگی گوگل Circle to Search بهره می برند. اینها تنها گوشی هایی هستند که به جز پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو از آن پشتیبانی می کنند. همانطور که از نام آن پیداست، این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد تا پس از فشار طولانی دکمه هوم، هر چیزی را در صفحه نمایش خود به سادگی با دور زدن یا ضربه زدن روی آن جستجو کنید.

از طرف دیگر، گفته شده که چند ویژگی Galaxy AI نیز به سری گلکسی S23 می آیند. با این حال، سامسونگ هنوز مشخص نکرده که کدام ویژگی ها در انحصار سری S24 باقی خواهند ماند.

5. گزینه های رنگ جدید و پشتیبانی نرم افزار

گلکسی اس 24 اولترا در چهار رنگ استاندارد موجود است: بنفش تیتانیوم، زرد تیتانیوم، مشکی تیتانیوم و خاکستری تیتانیوم. اگر به صفحه سفارش سامسونگ S24 اولترا بروید، می توانید سه گزینه انحصاری دیگر – سبز تیتانیوم، نارنجی تیتانیوم و آبی تیتانیوم – پیدا کنید. به طور مشابه، S23 اولترا در چهار رنگ استاندارد موجود است: سبز، مشکی فانتوم، اسطوخودوس و کرم.

اگر گوشی هوشمندی می‌خواهید که چندین سال از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری پشتیبانی کند، S24 اولترا ناامید نخواهد شد. در پست خبری سامسونگ، این شرکت وعده هفت نسل به روز رسانی سیستم عامل و هفت سال به روز رسانی امنیتی را برای پرچمداران 2024 خود داده است. برای مقایسه، S23 اولترا به چهار سال به روز رسانی سیستم عامل و پنج سال به روز رسانی امنیتی محدود شده است.

به طور کلی، اگر فکر می‌کنید که از ارتقای تدریجی آن سود می‌برید، گلکسی S24 اولترا سرمایه‌گذاری ارزشمندی است. با این حال، اگر در حال حاضر صاحب یک S23 اولترا هستید، نادیده گرفتن پرچمدار 2024 سامسونگ ممکن است ایده بهتری باشد زیرا نیازی نیست هر سال گوشی هوشمند خود را ارتقا دهید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. در رابطه با حافظه‌ی رم اس ۲۳ اولترا، مطلب شما اشتباه است! اس ۲۳ اولترا با هر حافظه‌ای، از رم ۱۲ بهره می‌برد.

    1. نسخه پایه اس ۲۳ اولترا در جهان از ۸/۲۵۶ گیگابایت شروع می شود. نسخه ۲۵۶ گیگابایتی که داخل ایران فروخته می شود ۱۲ گیگ رم دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا