نرم افزار و اینترنت

مایکروسافت پیش نمایش NPU اینتل را برای DirectML API خود منتشر کرد

اینتل برای اولین بار تراشه های Core Ultra مبتنی بر “Meteor Lake” خود را در دسامبر 2023 عرضه کرد. این پردازنده ها شامل تراشه های یکپارچه NPU (واحد پردازشگر عصبی) برای کمک به تسریع سخت افزاری عملکرد برنامه های هوش مصنوعی بودند. امروز، مایکروسافت اعلام کرد که نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهنده DirectML API خود را منتشر کرده که از NPU‌ها و به‌ویژه آنهایی که در پردازنده‌های Intel Core Ultra هستند، پشتیبانی می‌کند.

مایکروسافت در یک پست وبلاگی اعلام کرد که انتشار پیش‌نمایش DirectML 1.13.1 و ONNX Runtime 1.17 از شتاب NPU در کامپیوتری با پردازنده‌های Intel Core Ultra پشتیبانی می‌کند. این شرکت نه تنها با اینتل بلکه با سامسونگ نیز برای کمک به افزایش عملکرد برنامه‌های هوش مصنوعی که از DirectML استفاده می‌کنند، همکاری کرد. در یک پست وبلاگ جداگانه در مورد این توسعه، اینتل می گوید که سامسونگ از DirectML مایکروسافت و فناوری Intel AI Boost در نوت بوک گلکسی بوک 4 خود با تراشه های Intel Core Ultra استفاده کرده است.

اینتل گفت که سامسونگ با استفاده از DirectML API مایکروسافت، ویژگی‌های طبقه‌بندی چهره و اشیاء را در برنامه گالری ویندوز خود روی پردازنده مرکزی Intel Core Ultra با NPU خود بارگذاری کرد. اینتل ادعا می کند که منجر به زمان توسعه سریعتر پروژه شده است. توسعه دهندگان می توانند بازخوردشان را ارائه دهند و هر مشکلی را که ممکن است در این نسخه پیش نمایش در صفحه DirectML گیت هاب با آن مواجه شوند ارسال کنند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا