نرم افزار و اینترنت

با ادوبی Gen AI پیام های متنی را به موسیقی تبدیل کنید

در میان هیاهوی موسیقی هوش مصنوعی، ادوبی در حال توسعه مولد موسیقی هوش مصنوعی خود به نام GenAI است. این ابزار به کاربران این امکان را می‌دهد که از یک پیام متنی موسیقی بسازند و نتایج را به دقت تنظیم کنند. سوال مهم این است: GenAI داده های صوتی خود را از کجا تامین می کند؟

ادوبی یک نیروگاه هوش مصنوعی به نام Project Music GenAI Control را معرفی کرد که نوید یک روش کارآمدتر و سرگرم کننده برای ترکیب موسیقی در تولید محتوا را می دهد. GenAI به کاربران این امکان را می‌دهد که موسیقی را با یک متن ساده یا ملودی مرجع تولید کنند و سپس با استفاده از ویژگی‌های مختلف ویرایش، خلاقیت‌های خود را بیشتر تقویت و تنظیم کنند.

نمونه اولیه Project Music GenAI Control با همکاری محققان دانشگاه کالیفرنیا و دانشگاه کارنگی ملون در دست توسعه است. ما هنوز در مورد راه‌اندازی رسمی و اینکه آیا این برنامه خودش برنامه خواهد بود یا با نرم‌افزار ادوبی مانند Premiere Pro ادغام شده، اطلاعاتی نداریم. مانند Firefly مدل هوش مصنوعی مولد ادوبی، شما یک پیام متنی مانند “Smooth jazz” می نویسید یا یک ملودی مرجع آپلود می کنید و منتظر می مانید تا هوش مصنوعی صدای شما را تولید کند.

پس از تولید صدای هوش مصنوعی، می توانید از پارامترها برای تغییر سرعت، ساختار و شدت استفاده کنید و همچنین کلیپ ها را طولانی تر کنید و حلقه های بدون درز ایجاد کنید. همانطور که نیکلاس برایان، محقق ارشد در Adobe Research، در بیانیه مطبوعاتی می گوید:

یکی از چیزهای هیجان انگیز در مورد این ابزارهای جدید این است که آنها فقط تولید صدا انجام نمی دهند، بلکه با دادن کنترل عمیق به خلاقان برای شکل دادن، تغییر دادن و ویرایش صدای خود، آن را به سطح فتوشاپ می رساند. این یک نوع کنترل در سطح پیکسل برای موسیقی است.

این کنترل‌های یکپارچه نه تنها بر سایر ابزارهای موسیقی هوش مصنوعی مانند MusicLM برتری دارند، بلکه نیاز به نرم‌افزار ویرایش صوتی خارجی را نیز از بین می‌برند. GenAI می‌تواند یک تغییر دهنده بازی برای یوتیوبر، پادکست‌ها و سازندگان محتوای مختلف باشد که به دنبال حلقه‌های ساده و تنظیمات صوتی اولیه هستند.

GenAI منابع خود را از کجا می گیرد؟

طبق پست منتشر شده در وبلاگ شرکت، ادوبی تعهد خود را به پایبندی به اصول اخلاقی هوش مصنوعی خود ذکر کرده و اطمینان داده که فناوری هوش مصنوعی به طور مسئولانه توسعه می یابد. می‌توانیم فرض کنیم که این بدان معناست که GenAI بر روی داده‌هایی منصفانه، مانند حوزه عمومی یا کارهای دارای مجوز مناسب، آموزش می‌بینند.

طبق گزارش‌ها، ادوبی در حال توسعه فناوری واترمارکینگ است تا بتوانیم تشخیص دهیم که آیا صدا از طریق GenAI تولید می‌شود یا خیر. اما ویژگی ملودی مرجع از مکالمه کنار گذاشته شده، بنابراین مشخص نیست که کاربران چه آهنگ هایی را می توانند در این ابزار آپلود کنند. ادوبی باید با احتیاط قدم بگذارد، زیرا پرتاب موسیقی های محافظت شده با حق چاپ می تواند آنها را در آب داغ با برچسب های موسیقی و هنرمندان قرار دهد.

این که آیا موسیقی تولید شده توسط هوش مصنوعی مالکیت معنوی هنرمندان را نقض می کند یا خیر، هنوز مشخص نیست. با این حال، پلتفرم هایی مانند تیک تاک و اسپاتیفای قبلاً برخی از آهنگ های دیپ فیک را حذف کرده اند که از نمونه های صوتی هنرمندان بدون رضایت آنها استفاده می کنند. هر هنرمندی نگران مشکلات موسیقی مبتنی بر هوش مصنوعی نیست. برای مثال، گرایمز این مفهوم را به شرطی پذیرفته که سهم عادلانه خود را از حق امتیاز هر آهنگ موفق تولید شده توسط هوش مصنوعی با صدای خود دریافت کند.

در دنیای ابزارهای هوش مصنوعی مولد در حال رشد، GenAI به طور بالقوه می‌تواند به ابزاری برای سازندگانی تبدیل شود که به دنبال راهی آسان برای ساخت موسیقی هستند و در عین حال اگر موسیقی‌دانان را به آثار دارای حق چاپ آن‌ها دست بزند، دردسر ایجاد کند.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا