طبق گزارش ها، سامسونگ یک سازمان توسعه نیمه هادی جدید در سیلیکون ولی با هدف توسعه نسل بعدی تراشه های AGI تشکیل داده است. سامسونگ، به ویژه بخش ریخته گری آن، به سرعت در حال پیشرفت در ارتقای قابلیت های نیمه هادی خود است و این شرکت فرآیندهای جدید نسل بعدی و در نهایت مشتریان را نیز معرفی می کند.

با این حال، در عصر هوش مصنوعی، سامسونگ در مقایسه با رقبایی مانند TSMC پیشرفت چشمگیری نداشته است، زیرا این شرکت نتوانست توجه شرکت هایی مانند انویدیا را برای تامین نیمه هادی ها جلب کند، اما به نظر می‌رسد که غول کره‌ای قصد دارد یک قدم جلوتر باشد، زیرا جهان به بخش فناوری غالب AGI تبدیل می‌شود.

هوش عمومی مصنوعی (AGI) ظاهراً بعد از genAI و برای اهداف ظاهری، چیز بزرگ بعدی است، زیرا این فناوری وعده داده تا قابلیت‌های انسان‌مانند را تکرار کند تا زندگی را بسیار آسان‌تر کند. با توجه به پتانسیل این فناوری، سامسونگ بخش جدیدی را در آمریکا تنها برای توسعه نیمه هادی های AGI تشکیل داده که “AGI Computing Lab” نام دارد.

در حالی که این شرکت نوع تراشه‌هایی را که به طور بالقوه می‌توانیم ببینیم را فاش نکرده، اما مشابه آنچه در ارائه‌های هوش مصنوعی انویدیا دیده‌ایم خواهند بود. با این حال، در عوض، آنها قدرت محاسباتی دارند که به توسعه AGI کمک می کند. جالب خواهد بود که ببینیم این تراشه‌های AGI چه نوع قابلیت‌هایی را پس از پذیرش در این بخش وارد می‌کنند، اما برای آنچه به نظر می‌رسد، هنوز سال‌ها باقی مانده است. با این حال، تصمیم سامسونگ برای پیوستن زودتر به این معنی است که این شرکت برای آینده آماده است و این بار از دیگران جلوتر می باشد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *