اگر قصد دارید رایانه اپل خود را بفروشید یا آن را به یکی از اعضای خانواده بدهید، باید مک خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید تا دیگر اطلاعات شخصی شما روی آن نباشد. فرقی نمی‌کند مک بوک یا مک دسکتاپ داشته باشید، نحوه انجام این کار را به شما آموزش می‌دهیم.

اگر دستگاه شما از macOS Sonoma، Ventura یا Monterey استفاده می‌کند، یک راه سریع برای بازنشانی کارخانه‌ای مک شما وجود دارد. می توانید این کار را از طریق System Settings (یا System Preferences) انجام دهید. در macOS Ventura یا Sonoma، این مراحل را دنبال کنید:

  • روی لوگوی اپل در نوار منو کلیک کنید و تنظیمات سیستم را از منوی کشویی انتخاب کنید.
  • General را از نوار کناری انتخاب کنید، سپس روی Transfer یا Reset در سمت راست کلیک کنید.
  • روی Erase All Content and Settings کلیک کنید.

از سوی دیگر، اگر مک شما از Monterey استفاده می‌کند، باید این مراحل را انجام دهید:

  • روی لوگوی اپل در نوار منو کلیک کنید و System Preferences را انتخاب کنید.
  • سپس روی System Preferences در نوار منو کلیک کنید و از منوی بازشو گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید.

پس از انتخاب Erase All Content and Settings، باید رمز عبور مدیریت مک خود را وارد کنید. در مرحله بعد، Erase Assistant باز می شود و از شما می پرسد که آیا می خواهید با استفاده از Time Machine از مک خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. هنگامی که چند مرحله دیگر را طی کردید، مانند خروج از Apple ID و کلیک مجدد بر روی پاک کردن همه محتوا و تنظیمات، مک شما شروع به بازنشانی می‌کند.

روش بازنشانی کارخانه ای مک در نسخه های قدیمی macOS به طور قابل توجهی متفاوت است. در ادامه به آن خواهیم پرداخت. اگر مک شما از نسخه macOS قدیمی‌تر از Monterey استفاده می‌کند، باید از macOS Recovery برای پاک کردن مک خود استفاده کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *