اگرچه فیس تام مختص دستگاه های اپل است، اما اگر یکی از کاربران اپل شما را دعوت کند، همچنان می توانید به عنوان یک کاربر اندروید در تماس های FaceTime شرکت کنید. در این مقاله نحوه دریافت لینک فیس تایم و پیوستن به تماس از دستگاه اندرویدی را به شما آموزش خواهیم داد.

آیا می توانید فیس تایم را در اندروید دریافت کنید؟ پاسخ ساده این است که شما فقط می توانید به تماسی بپیوندید که یک کاربر اپل از طریق لینک های دعوت شروع کرده است. هیچ برنامه FaceTime برای اندرویدی وجود ندارد، بنابراین نمی توانید خودتان تماس فیس تایم را شروع کنید. به جای یک برنامه، FaceTime از طریق مرورگر وب در دستگاه اندروید شما کار می کند. و از آنجایی که بر روی یک مرورگر وب اجرا می شود، می توانید از فیس تایم در رایانه ویندوز نیز استفاده کنید.

با این حال، برخی از ویژگی های FaceTime برای کاربران اندروید قابل دسترسی نیستند. برای مثال، نمی‌توانید Memoji را فعال کنید یا از حرکات دست برای تحریک واکنش‌های FaceTime استفاده کنید. اگرچه، این محدودیت ها خیلی آزاردهنده نیستند. ویژگی های موجود برای کمک به شما در ارتباط با مخاطبین اپل و داشتن یک مکالمه خوب کافی است. تماس‌ها به صورت سرتاسر رمزگذاری می‌شوند، در حالی که کیفیت ویدیو و صدا همان چیزی است که از FaceTime انتظار دارید.

یک پیوند FaceTime در آیفون برای دستگاه های اندروید ایجاد کنید

برای شروع، باید از یک کاربر دستگاه اپل درخواست کنید تا پیوند دعوت FaceTime را با شما ایجاد و به اشتراک بگذارد. همانطور که قبلا ذکر شد، شما نمی توانید پیوند FaceTime را در دستگاه اندرویدی ایجاد کنید. دوست یا عضو خانواده شما باید نسخه iOS را بررسی کند و مطمئن شود که آیفون یا آیپد آنها روی iOS/iPadOS 15 یا جدیدتر اجرا می شود. در مک، حداقل macOS Monterey برای ایجاد پیوندهای فیس تایم مورد نیاز است. در مثال زیر نحوه ایجاد لینک FaceTime در آیفون را نشان می دهیم:

  • ابتدا مطمئن شوید که FaceTime را در برنامه تنظیمات آیفون خود تنظیم کرده اید.
  • سپس اپلیکیشن FaceTime را باز کرده و روی Create Link کلیک کنید.
  • از برگه اشتراک گذاری، WhatsApp یا هر پلتفرم اجتماعی دیگری را انتخاب کنید تا پیوند را به مخاطب اندروید خود ارسال کنید. در صورت تمایل می توانید برای نامگذاری پیوند روی Add Name بزنید، اما لازم نیست.
  • شما اکنون یک پیوند دعوت ایجاد کرده اید که در بخش Upcoming FaceTime ظاهر می شود. روی لینک زده، گزینه Join را انتخاب کنید و منتظر بمانید تا دوست اندرویدی شما درخواست عضویت را ارسال کند.

اگر به‌طور تصادفی زودتر از صفحه اشتراک‌گذاری خارج شدید و نتوانستید پیوند FaceTime را در مرحله 3 به اشتراک بگذارید، نگران نباشید. فقط دکمه Info (i) را در کنار پیوند FaceTime بزنید و روی Share Link بزنید تا آن را برای مخاطب اندروید خود ارسال کنید.

توجه داشته باشید که مراحل بالا یک پیوند FaceTime فوری ایجاد می کند. با این حال، می توانید برای بعداً تماس FaceTime را برنامه ریزی کنید.

نحوه پیوستن به تماس FaceTime در اندروید

به عنوان یک کاربر اندروید، پس از دریافت لینک FaceTime از مخاطب اپل، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برای بارگیری صفحه FaceTime در مرورگر وب دستگاه خود، روی لینک کلیک کنید.
  • نام خود را در قسمت Name وارد کرده و روی Continue ضربه بزنید.
  • اگر مرورگر شما از شما خواسته است که فیس تایم به دوربین و میکروفون شما دسترسی داشته باشد، Allow را انتخاب کنید.
  • پس از باز شدن دوربین، روی دکمه سبز رنگ Join بزنید.

کاربر اپل که پیوند FaceTime را ایجاد کرده است، یک درخواست عضویت در دستگاه خود دریافت خواهد کرد. در انتها، آنها باید روی علامت سبز رنگ بزنند تا درخواست شما را تأیید کنند. این درخواست فقط برای یک یا دو ثانیه روی صفحه نمایش آنها ظاهر می شود. اگر آنها آن را از دست دادند، باید روی نماد Info (i) ضربه بزنند، روی علامت سبز رنگ، و سپس روی Done ضربه بزنید تا به تماس FaceTime برگردند.

با این کار، شما با موفقیت به تماس ملحق شدید. نوار ابزاری را با چندین گزینه کنترل، از جمله دکمه تمام صفحه، سوئیچ بی‌صدا، تعویض دوربین برای نمایش/پنهان کردن ویدیو و موارد دیگر مشاهده خواهید کرد.

وقتی تماس شما تمام شد، روی هر نقطه از صفحه بزنید تا نوار ابزار دوباره ظاهر شود. شما نمی توانید تماس FaceTime را به عنوان یک کاربر اندرویدی پایان دهید، بنابراین به سادگی دکمه ترک قرمز را برای خروج از تماس انتخاب کنید. به طور کلی، این یک فرآیند کاملاً بدون اصطکاک است که به نرم افزار، برنامه یا افزونه مرورگر خاصی نیاز ندارد. بنابراین، اگر فکر می‌کردید چگونه با دوستانی که دستگاه‌های اپل دارند چت ویدیویی کنید، اکنون می‌دانید که چگونه این کار را انجام دهید.

با لینک دعوت FaceTime و یک مرورگر مدرن، می توانید به راحتی به FaceTime دسترسی داشته باشید و با دوستان و خانواده خود که از دستگاه های اپل استفاده می کنند ارتباط برقرار کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *