پس از شایعات و گمانه زنی، سرانجام هواوی در مراسمی از پرچمداران جدیدش با عنوان هواوی P30 و P30 پرو پرده برداشت. از مشخصات این گوشی ها می توان به پردازنده کایرین 980 و طراحی جدید اشاره کرد.

صفحه نمایش

بدنه‌ هر دو گوشی پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو ترکیبی از پنل‌های شیشه و فریم فلزی است. در نمای جلوی هر دو دستگاه، دوربین سلفی درون بریدگی قطره‌ای‌ شکل در میانه‌ لبه‌ بالای آن قرار دارد و خبری از روزنه یا راهکار دوربین سلفی کشویی نیست. پی 30 از نمایشگر 6.1 اینچی اولد با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل با لبه های تخت استفاده شده و پی 30 پرو نیز نمایشگر 6.47 اینچی اولد با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل با لبه خمیده است. هر دو گوشی جدید چینی‌ها از فضای رنگی گسترده‌ی DCI-P3 پشتیبانی می‌کنند و با محتوای HDR سازگاری دارند.

هر دو گوشی از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر استفاده می کنند که حدود 30 درصد عملکرد بهتری نسبت به حسگرهای قبلی این شرکت دارد. همچنین به لطف گواهی IP68 هر دو گوشی می توانند تا 30 دقیقه فشار آب در عمق 2 متری دوام آورد.

دوربین

دوربین گوشی‌های سری P‌ هواوی همواره عملکرد بسیار خوبی در زمینه‌ی عکاسی داشته‌اند؛ اما اکنون چینی‌ها مدعی هستند که خانواده‌ی P30 قوانین عکاسی را بازنویسی خواهند کرد. یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های پی 30 پرو، دوربین ۸ مگاپیکسلی پریسکوپی آن است که فاصله کانونی ۱۲۵ میلی‌متری را به ارمغان می‌آورد و لرزشگیر اپتیکال آن هم منجر به ثبت عکس‌ها و ویدیوهای بهتری می‌شود.

سونی حسگر سفارشی‌‌شده‌‌ ۴۰ مگاپیکسلی موسوم به SuperSensing با آرایه‌ی فیلتر RYYB (قرمز، زرد، زرد،‌ آبی) را برای هواوی توسعه داده است که در آن فیلتر زرد جای نمونه‌ سبز را گرفته و ۴۰ درصد نور بیش‌تری جذب می‌کند. چینی‌ها ادعا می‌کنند که حسگر ۴۰ مگاپیکسلی پی ۳۰ پرو ۱۲۵ درصد ابعاد بزرگ‌تری نسبت به نمونه‌های به‌کاررفته در دو گوشی آیفون ۱۰ اس مکس و گلکسی اس ۱۰ دارد. حسگر اصلی پی ۳۰ پرو سطح ایزوی دو برابری میت ۲۰ پرو (معادل ۴۰۹۶۰۰) را ارائه می‌دهد که درکنار لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و لنز f/1.6 به ثبت عکس‌های روشن‌تر کمک خواهد کرد.

در ادامه این دوربین‌ها، باید به تعبیه دوربین ۲۰ مگاپیکسلی اولترا واید هم اشاره کنیم که از فوکوس خودکار بهره می‌برد و در کنار این سه دوربین، سنسور ToF هم در مدل پرو قرار گرفته است. به لطف این سنسور، حالت بوکه با کیفیت بهتری عملی می‌شود. در ضمن دوربین پریسکوپی هم می‌تواند زوم ۱۰ برابری را عملی کند که در صورت تمایل به استفاده از زوم دیجیتال، می‌توان به زوم ۵۰ برابری هم دست پیدا کرد.

هواوی P30 معمولی اگرچه دارای دوربین پریسکوپی نیست، ولی روی هم رفته از مشخصه‌های جذاب زیادی بهره می‌برد. سنسور اصلی این دوربین مانند برادر بزرگ‌ترش، از نوع ۴۰ مگاپیکسلی و ساخت سونی است. همچنین در کنار آن یک دوربین ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با قابلیت زوم ۳ برابری و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی مجهز به لنز اولترا واید دیده می‌شود و در کنار این ماژول، فلش LED دو رنگ و سیستم فوکوس لیزری قرار دارد. در پنل جلویی هم بریدگی نمایشگر قطره‌ای شکل دیده می‌شود که دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی را در خود جای داده و البته از قابلیت تشخیص چهره سه‌بعدی هم پشتیبانی نمی‌کند. همین دوربین سلفی برای مدل معمولی هم در نظر گرفته شده است.

مشخصات و قیمت

قلب تپنده هر دو گوشی تراشه قدرتمند کایرین ۹۸۰ است که در کنار تراشه مدل پرو، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل افزایش با نانو مموری قرار دارد. هواوی P30 هم در چهار مدل مبتنی ۶/۱۲۸، ۸/۶۴، ۸/۱۲۸ و ۸/۲۵۶ گیگابایت روانه‌ی بازار می‌شود که حافظه داخلی آن‌ها را هم با بهره‌گیری از کارت حافظه اختصاصی هواوی می‌توان افزایش داد. ناگفته نماند که هر دو گوشی پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو از درگاه مشترک کارت حافظه‌ی نانومموری/سیمکارت دوم بهره می‌برند که از آن می‌توان برای ارتقاء حافظه تا سقف ۲۵۶ گیگابایت استفاده کرد.

تمام نمایشگر هواوی P30 پرو به‌عنوان اسپیکر مکالمه هم انجام وظیفه می‌کند که هواوی موفق شده کیفیت صدای تولیدی از جانب آن را تا حد زیادی بهبود ببخشد. البته هواوی اسپیکرهای استریو را حذف کرده و در عوض در بخش پایینی از اسپیکرهای بزرگ‌تری بهره برده است. انرژی مدل پرو از جانب باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که به‌لطف پشتیبانی از شارژ سریع ۴۰ واتی، خیلی سریع می‌توان آن را شارژ کرد و در ضمن نباید پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی و شارژ معکوس را فراموش کنیم. در این زمینه هواوی P30 از باتری ۳۶۵۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و سرعت شارژ آن هم حداکثر ۲۲.۵ وات می‌رسد. یکی از مزیت‌های مدل معمولی هواوی P30 نسبت به مدل پرو، بهره‌گیری آن از جک هدفون است.

هواوی P30 پرو در رنگ های قرمز، سفید، مشکی، Aurora و Breathing Crystal روانه بازار می شود. در رابطه با قیمت و تاریخ عرضه آن هنوز اطلاعاتی ارائه نشده و در صورت انتشار آن‌ها، در این بخش این اطلاعات را درج خواهیم کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *