فناوری

لغو نمایشگاه MWC 2020 بدلیل شیوع ویروس کرونا

پس از آن که ستاره های دنیای فناوری یکی پس از دیگری زمین شطرنج مبارزه با ویروس کرونا را ترک کردند. سرانجام شاه مهره نیز کیش و مات قدرت این ویروس خطرناک شد و کنگره جهانی موبایل در کمال ناباوری لغو شد. خبری تلخ که نشان می دهد گاهی حتی غول های فناوری نیز تسلیم یک ویروس می شوند. حال ساعاتی پیش گروه GSM به‌صورت رسمی و در بیانه‌ای، لغو برگزاری رویداد کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۰ را اعلام کرد.

این خبر ابتدا در گزارشی از وب‌سایت Bloomberg منتشر شد که طبق آن، آقای John Hoffman، مدیرعامل GSMA، اعلام کرده که فراگیر شدن ویروس کرونا، برگزاری نمایشگاه امسال را «غیر ممکن» کرده است. نمایشگاه MWC در شهر بارسلون، قرار بود بین تاریخ‌های ۵ اسفند تا ۸ اسفند برگزار شود.

با توجه به محیط امن و سلامت بارسلونا و شرایط امروز کشور [اسپانیا]، اتحادیه GSMA نمایشگاه MWC 2020 در شهر بارسلونا را به خاطر نگرانی‌های جهانی درباره گسترش ویروس کرونا، کنسل کرده است. نگرانی از بابت مسافرینی که به بارسلونا وارد می‌شوند و دیگر شرایط موجود، غیر ممکن است که GSMA بتواند این نمایشگاه را برگزار کند.

تا این لحظه 42 هزار نفر آلوده به ویروس کرونا شناسایی و متأسفانه 1000 نفر نیز قربانی این ویروس شده‌اند. عموم آمار آلودگی و مرگ‌و‌میر به شهر ووهان و استان هوبی در کشور چین مربوط است؛ اما تاکنون گزارش‌هایی مبنی‌بر مشاهده‌ی ویروس کرونا در ۲۵ کشور دیگر نیز منتشر شده است.

اتحادیه GSMA سعی کرد ابتدا با توصیه‌های بهداشتی که در وب‌سایت خود گذاشته بود، این نمایشگاه را برگزار کند. این اتحادیه حتی در وب‌سایت خود توصیه کرده بود که شرکت کنندگان در این نمایشگاه، از دست دادن با افراد دیگر خودداری کنند. حتی GSMA اعلام کرده بود که به افرادی که از چین قصد آمدن به این نمایشگاه دارند، اجازه ورود نخواهد داد و آن‌ها را ثبت نام نخواهد کرد.

اتحادیه GSMA در بدنه تجاری خود، بیش از ۱۲۰۰ شرکت فعال در حوزه موبایل را نمایندگی می‌کند. MWC هم یک شانس بسیار بزرگ برای همکاران و شرکت‌های بزرگ موبایلی است که جدیدترین سخت‌افزارهای خود را در آن به جهانیان معرفی کنند. این نمایشگاه هم همانطور که می‌دانید، هر ساله در ماه فوریه در شهر بارسلون برگزار می‌شد و از نظر اقتصادی، فرصتی ۴۹۲ میلیون یورویی برای این شهر بود که به صورت موقت، ۱۴۱۰۰ شغل هم ایجاد می‌کرد. هنوز مشخص نیست که در وقایع پیش از MWC در 22 و 23 فوریه چه اتفاقی خواهد افتاد. درواقع مشخص نیست آیا مزایای این لغو به لحاظ مادی و معنوی بر اجرای آن با وجود ویروس ارجحیت دارد یا خیر.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا