اخیرا اطلاعات مربوط به پتنتی جدید متعلق به اپل در اداره ثبت اختراعات ایالات متحده منتشر شده که نشان ‌می‌دهد این شرکت به دنبال اضافه کردن قابلیتی جدید به اپلیکشن iMessages است که امکان ویرایش پیام‌ های ارسال شده را برای کاربران فراهم ‌می‌کند.

اپل همچنین اطلاعاتی در مورد قابلیت‌های جدید آی مسیج نیز داده است که شامل امکان ارسال پیام‌ها به صورت شخصی و رمزنگاری شده در کنار عضویت در گروه‌های مختلف می‌شود. بر اساس این اطلاعات شرکت اپل همچنین تصمیم دارد تا امکان ارسال و دریافت پول از طریق سرویس Apple Pay در آی مسیج را به صورت گسترده‌تر آماده عرضه کند.

اما همانطور که اشاره شد، بارزترین ویژگی جدید در iMessages، امکان ویرایش پیام‌‌های ارسال شده است. برای این منظور، کاربران ‌می‌توانند با چند بار لمس صفحه، گزینه ویرایش را از منوی ظاهرشده انتخاب کنند. با این کار، صفحه ویرایش پیام ظاهر و نسخه اصلاح‌شده پیام برای مخاطب ارسال ‌می‌شود. همچنین در این قسمت، دکمه جدید به نام Show Edits وجود دارد که تاریخچه اعمال تغییرات روی پیام را نشان ‌می‌دهد.

آی مسیج، پیام رسان رسمی شرکت اپل برای دستگاه‌های اختصاصی خود است که آی او اس 10 با محدودیت‌های ویژه آماده عرضه به کاربران شد. این پیام رسان با وجود تمامی محدودیت‌های ویژه با استقبال بسیاری از کاربران همراه شده بود تا به امروز بسیاری از کاربران محصولات اپل از آن برای ارسال پیام به دوستان خود استفاده می‌کنند. البته هنوز این ویژگی در حد یک پتنت و طرحی در ذهن مهندسان اپل است و مشخص نیست که چه زمانی به دنیای واقعی و در دل گوشی‌‌های آیفون راه خواهد یافت.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *