فوجی فیلم به تازگی دوربین جدیدی را در سری X بدون آینه خود، X-S10 معرفی کرده است. مدل جدید کمی با دوربین های دیگر فوجی فیلم فاصله دارد و از یک طرح کنترلی برخوردار است. این دوربین دارای ویژگی های فراوانی سازگار با ولاگرها، نظیر نمایشگر کاملا واضح، تثبیت کننده تصویر داخلی و ورودی میکروفون می باشد.

دوربین X-S10 از آبان ماه با قیمت 999.95 دلار، تنها بدنه در دسترس خواهد بود. همچنین با لنزهای 18-55 f/2.8-4 و 16-80 f/4 به ترتیب 1399.95 دلار و 1499.95 دلار قیمت همراه خواهد بود. X-S10 همچنین دارای یک ویژگی برجسته است که بزرگتر از آن است که در بیشتر دوربین های قبلی Fujifilm یافت می شود. گرفتن باعث می شود دوربین با یک دست راحت تر نگه داشته شود و دیگر نیازی به افزودن لوازم جانبی برای تقویت هندلینگ نیست.

X-S10 از همان باتری 1،260mAh W126S استفاده می کند که در بسیاری از دوربین های قدیمی Fujifilm یافت می شود. همچنین اسلات کارت SD دوگانه را که در مدل های سطح بالاتر وجود دارد، رها شده و با یک اسلات UHS-I همراه است. مانند X-T4، فوجی فیلم نیز X-S10 را به عنوان یک دوربین هیبریدی معرفی می کند، بدین معنی که باید هم برای عکاسان ثابت و هم برای فیلمبرداران جذاب باشد. این دوربین از یک سنسور 26.1 مگاپیکسلی X-Trans IV CMOS با پردازنده تصویر X-Processor 4 و سیستم فوکوس خودکار موجود در X-T3 و X-T4 بهره گرفته، ولی اما از نظر قابلیت فیلمبرداری کاملاً با آن مدل ها مطابقت ندارد.

X-S10 می تواند فیلم 10 بیتی 4K با نسبت 4:2:2 و سرعت 30 فریم در ثانیه را ضبط کند، اما فقط به یک ضبط کننده خارجی – ضبط داخلی محدود به 8 بیتی 4:2:0 است. با این وجود ویژگی های ویدئویی مانند فیلمبرداری Full HD با سرعت 240 فریم در ثانیه، F-Log را حفظ کرده است. فوجی فیلم می گوید سیستم تثبیت کننده تصویر داخل بدنه پنج محوره (IBIS) در X-S10 هم 30 درصد کوچکتر و هم 30 درصد سبک تر از سیستم مورد استفاده در X-T4 است. این به خود دوربین کمک می کند تا جمع و جورتر باشد، اما در مقایسه با X-T4 تقریباً نیم توقف جبران لرزش را از دست می دهد و حداکثر 6 توقف دارد.

جک میکروفون X-S10 در بالای لولای صفحه لمسی مفصل نصب شده، بنابراین کابل میکروفون هنگام چرخش صفحه نمایش را مسدود نمی کند، اما جک هدفون وجود ندارد. یک آداپتور USB-C به 3.5 میلی متر برای مانیتور صدا در جعبه موجود است، اگرچه پورت USB-C وقتی صفحه را می چرخانید، آن را مسدود می کند. X-S10 به عنوان یک مدل رده پایین تر از 1600 دلار X-T4، شامل تعدادی بهبود در حالت اکسپوژر خودکار است. یک ویژگی جدید به دوربین اجازه می دهد تا بسته به زمینه عکسبرداری، به طور خودکار از بین شبیه سازی های فیلم Provia ، Velvia و Astia یکی را انتخاب کند، در حالی که تنظیمات Self Priority Auto به شما امکان می دهد به دوربین بگویید چه نوع صحنه ای را می گیرید و اجازه می دهید آن را از آنجا می برد. همچنین اکنون می توانید علاوه بر JPEG در حالت خودکار، تصاویر RAW نیز ثبت کنید، کاری که نمی توانید در سایر دوربین های Fujifilm انجام دهید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *