نرم افزار و اینترنت

واتس اپ سیاست حریم خصوصی جدید بحث برانگیز را دوباره ارائه می دهد

واتس اپ قصد دارد سیاست حفظ حریم خصوصی به روز شده را که با واکنش گسترده ای علیه برنامه پیام رسانی متعلق به فیس بوک همراه بود، دوباره ارائه کند. این شرکت گفت که “در هفته های آینده” سیاست حفظ حریم خصوصی جدید را به اطلاع کاربران خواهد رساند و قبل از اینکه کاربران موافقت خود را با شرایط جدید اعلام کنند، اطلاعات بیشتری در مورد تغییرات ارائه می دهد.

واتس اپ با انتشار پستی در وبلاگ خود نوشت:

در هفته های آینده ما یک بنر در WhatsApp نمایش خواهیم داد که اطلاعات بیشتری را ارائه می دهد و مردم می توانند به سادگی را مطالعه کنند. این همچنین شامل اطلاعات بیشتری برای تلاش در جهت رفع نگرانی های شنیده شده است. در نهایت، ما یادآوری می کنیم که برای ادامه استفاده از WhatsApp این به روزرسانی ها را بررسی و قبول کنند.

سیاست حفظ حریم خصوصی همان سیاستی است که این شرکت در ژانویه معرفی کرده است و گسترش آن بعداً در میان واکنش های فزاینده به تعویق افتاد. سخنگوی واتس اپ تأیید کرد که کاربران در نهایت باید تا 25 اردیبهشت 1400 (یعنی زمانی که سیاست جدید اعمال می شود) با شرایط جدید موافقت کنند. سیاست حفظ حریم خصوصی به روز شده به تلاش اخیر فیس بوک برای استفاده تجاری از اطلاعات کاربران اشاره دارد. برای واتس اپ، این به معنای گسترش ابزار پیام رسانی تجاری و افزودن ویژگی های خرید جدید در برنامه است.

اصطلاحات جدید با صراحت بیشتری به نقشی که فیس بوک در ایجاد این تعاملات بازی می کند، پرداخته است. همانطور که ماه گذشته نیویورک تایمز اشاره کرد، این می تواند منجر به تعامل با مشاغل در واتس اپ شود و بر تبلیغاتی که در فیس بوک مشاهده می کنید تأثیر بگذارد. اما این واقعیت که واتس اپ بدون توجه به بی اعتمادی عمومی نسبت به فیس بوک، تغییرات را برای کاربران ایجاد کرده، به عنوان یک عملکرد در جهت “اطلاعات غلط” و “گیجی” گسترده کاربران شناخته شده است. بسیاری از کاربران این به روزرسانی را به عنوان تهدید واتس اپ برای به اشتراک گذاری داده های بیشتر با فیس بوک، آن هم بدون امکان انصراف تفسیر کردند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا