نرم افزار و اینترنت

انتشار Chrome OS 92 با گوگل میت اختصاصی و پشتیبانی eSIM

گوگل چند به روزرسانی را برای سیستم عامل کروم ارائه کرده تا دستگاه هایی که از این پلتفرم استفاده می کنند، ابزار موثری برای برقراری ارتباط با دوستان و همکاران خود باشد. سیستم عامل کروم نسخه 92، Google Meet را به یک برنامه وب پیشرفته از پیش نصب شده در همه کروم بوک ها و رایانه هایی دیگر با این نرم افزار تبدیل می کند و به کاربران امکان می دهد مستقیماً از لانچر تماس ویدیویی برقرار کنند.

گوگل می گوید عملکرد این برنامه را نیز بهبود بخشیده است؛ از جمله قابلیت انطباق تماس های ویدیویی با شرایط مختلف شبکه و تنظیم عملکرد ویدیو در حین اشتراک گذاری صفحه. از آنجا که برخی از کارفرمایان یا مدارس ممکن است Zoom را ترجیح دهند، گوگل نیز با برنامه پیام رسانی تجاری همکاری کرده است تا نسخه ای از اپلیکیشن را تغییر دهد که برای کارکرد بهتر بر روی کروم بوک ها تنظیم شده است.

آن اپلیکیشن اکنون در گوگل پلی استور موجود است. سیستم عامل کروم در حال حاضر از eSIM نیز پشتیبانی می کند و به کاربران این امکان را می دهد که در صورت نیاز به اتصال تلفن همراه از یکی از آنها استفاده کنند. این ویژگی به ویژه برای مسافرانی مفید است که باید در خارج از کشور بین شبکه ها جابجا شوند. بدیهی است که فقط در دستگاه های سازگار با eSIM موجود است، که در حال حاضر تعداد آنها زیاد نیست، اگرچه ما امیدواریم که این ویژگی به این معنی باشد که کروم بوک های بیشتری با پشتیبانی eSIM در آینده عرضه می شوند.

جدیدترین سیستم عامل کروم همچنین میانبر صفحه کلید emoji را در کروم بوک ها اضافه می کند. با فشردن کلید Search یا Launcher + Shift + Space، کاربران می توانند ایموجی جمع و جور را در جایی که می توانند جدیدترین ایموجی های خود را مشاهده کنند، ارائه دهند. سرانجام، برنامه Explore در کروم بوک ها اکنون شامل یک مجله دیجیتالی است که برای خانواده ها تنظیم شده و هر نسخه شامل برنامه های آموزشی برای کودکان است.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا