ایلان ماسک در رویداد AI Day این خودروساز اعلام کرد که تسلا در حال ساخت یک ربات انسان نما به نام Tesla Bot است. برخلاف فناوری Autopilot این شرکت برای خودروهای خود، Tesla Bot بر اساس یک سیستم هوش مصنوعی کار می کند.

این دستگاه برای انجام کارهای مختلف خطرناک و تکراری برای انسان طراحی شده و بدون نیاز به دستورالعمل های گام به گام به دنیای ما حرکت می کند. ایلان ماسک گفت که باید بتواند دستورات ساده ای مانند “لطفاً آن پیچ را بردارید و با آن آچار را به خودرو وصل کنید” را دنبال کند. همچنین باید بتواند برای صاحبان مواد غذایی تهیه کند و سایر کارهای مهم را انجام دهد.

در حالی که ماسک در این رویداد فقط تصویری از این روبات ارائه کرد، این شرکت در حال حاضر یک چشم انداز جامد از ظاهر دستگاه دارد. ظاهر ربات نشان می دهد که ارتقاع آن 8.5 اینچی و وزن آن 125 پوند است. به لطف استفاده از مواد سبک وزن برای بدنه آن، یک صفحه نمایش بعنوان صورت داشته که می تواند از آن برای نمایش اطلاعات مفید استفاده کند. این ماشین قادر است با حداکثر سرعت 5 مایل در ساعت حرکت کند، که کمی سریعتر از سرعت پیاده روی متوسط انسان است و توانایی حمل بارهای تا 45 پوند را نیز دارد.

ماسک گفت که این شرکت قصد دارد نمونه اولیه تسلا بات را تا سال آینده آماده کند، اگرچه تأخیرها برای پروژه های بلندپروازانه ای از این قبیل تعجب آور نخواهد بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *