مایکروسافت به تازگی سیستم عامل ویندوز سرور 2022 را برای مصارف تجاری کوچک و برزگ منتشر کرد. این نسخه 10 سال پشتیبانی گسترده دریافت می کند چراکه روی یک کانال خدمات بلند مدت (LTSC) بوده و شامل چندین ویژگی برای امنیت، ذخیره سازی و مدیریت می باشد.

ویندوز سرور 2022 در واقع در 18 آگوست 2021 شروع به کار کرد. آرپان شاه، مدیر بخش آژور، به ZDNet گفت که مایکروسافت تا به حال منتظر اعلام نسخه عمومی بوده است تا مطمئن شود از همه کانال های توزیع در دسترس است. ویندوز سرور 2022 از امنیت چند لایه با هسته سرور ایمن و اتصال امن استفاده می کند.

همانند رایانه ها با هسته امن، این نسخه با هسته سرور امن سخت افزاری، فریمور و درایورهایی برای افزایش امنیت همراه هستند. مایکروسافت مزایای این ستاپ امنیتی را در پست وبلاگ خود توضیح داد:

اتصال امن در ویندوز سرور 2022 لایه دیگری را به امنیت هنگام نقل و انتقال اضافه می کند. نسخه جدید سریعتر و مطمئن تر پروتکل انتقال ابرمتن رمزگذاری شده ایمن (HTTPS) و استاندارد صنعتی رمزگذاری AES-256 با پشتیبانی از پروتکل بلوک پیام سرور (SMB) را اضافه می کند.

آخرین نسخه ویندوز سرور می تواند به Azure Arc متصل شده و به سازمان ها اجازه مشی دهد از سرویس های ابری با پیش فرض ویندوز سرور 2022 استفاده کنند. ویندوز سرور 2022 تا 48 ترابایت حافظه و 2048 هسته منطقی را بر روی 64 سوکت فیزیکی پشتیبانی می کند. مایکروسافت تأکید می کند که علاوه بر ویندوز سرور 2022، خدمات آژور و پیشرفت های سرور را برای ویندوز سرور ارائه می کند. به عنوان مثال، Azure Automanage، که به صورت پیش نمایش است، به متخصصان فناوری اطلاعات اجازه می دهد تا عملکردهای ابری را خودکار کرده و از چارچوب پذیرش ابر مایکروسافت استفاده کنند.

مشتریان همچنین می توانند برنامه های موجود را با Azure مدرن کنند. پشتیبانی اصلی از ویندوز سرور 2022 تا 13 اکتبر 2026 و پشتیبانی گسترده تا 14 اکتبر 2031 ادامه خواهد داشت.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *