نرم افزار و اینترنت

پایان فعالیت نرم افزار وان درایو در تاریخ 12 اسفند روی ویندوز 7، 8 و 8.1

مایکروسافت در تلاش است تا افراد بیشتری را به سمت نسخه های جدیدتر ویندوز سوق دهد. طبق گزارشات، مایکروسافت هشدار داده است که نرم افزار دسکتاپ وان درایو در تاریخ 1 مارس 2022 (12 اسفند 1400) همگام سازی با کامپیوترهای ویندوز 7، 8 و 8.1 را متوقف خواهد کرد.

این نرم افزار از اول ژانویه به بعد دیگر به روز رسانی دریافت نخواهد کرد. هنوز هم می‌توانید از وب برای انتقال دستی فایل‌ها استفاده کنید، اما اگر به طور معمول از رایانه‌های شخصی قدیمی‌تر به فایل‌های ابری دسترسی داشته باشید، واضح است که دردسر ایجاد می‌کند. مشتریان تجاری نیز مهلت زیادی نخواهند داشت. مایکروسافت پشتیبانی وان درایو شرکتی را به چرخه ویندوز برای ماشین‌های مربوطه مرتبط می‌کند.

کاربران ویندوز 7 و 8.1 محل کار تا 10 ژانویه 2023 (پایان پشتیبانی گسترده برای هر دو پلتفرم) فرصت خواهند داشت، در حالی که کاربران ویندوز 8 در حال حاضر از شانس برخوردار نیستند. به گفته توسعه دهندگان وان درایو، این به “تمرکز منابع” بر روی پلتفرم ها و فناوری های جدیدتر ویندوز کمک می کند. به عبارت دیگر، مایکروسافت واقعاً از شما می خواهد که به ویندوز 10 یا ویندوز 11 ارتقا دهید.

این یک حرکت کاملا غیرمنتظره نیست. مایکروسافت مدت‌هاست که در متقاعد کردن برخی از مشتریان برای ارتقا به نسخه‌های جدیدتر ویندوز با مشکل مواجه بوده است، تا جایی که شرکت‌ها و دولت‌ها ترجیح می دادند برای قراردادهای پشتیبانی ویژه به جای به‌روزرسانی، هزینه پرداخت کنند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا