گجت و پوشیدنی

تراشه های سری اسنپدراگون ور 5100 با فرآیند 4 نانومتری تولید می شوند

کوالکام استفاده از فرآیند 4 نانومتری را برای چیپست پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 خود آغاز کرده است و اکنون این شرکت در حال آماده شدن برای استفاده از این فرآیند جدید برای تراشه های آتی است که برای دستگاه های پوشیدنی استفاده می شود.

انتظار می‌رود که اسنپدراگون ور 5100 و 5100 پلاس با استفاده از گره فرآیند 4 نانومتری تولید شوند که عملکرد بهتری نسبت به تراشه‌های نسل فعلی دارد. برای کسانی که اطلاع ندارند، نسل فعلی تراشه اسنپدراگون ور 4100 با استفاده از گره فرآیند 12 نانومتری ساخته شده، در حالی که اسنپدراگون ور 3100 با استفاده از گره 28 نانومتری توسعه یافته است.

همچنین گزارش شده که Samsung Foundry این تراشه‌های جدید را تولید خواهد کرد، اما این تراشه‌ها توسط سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند نیز استفاده خواهند شد و تنها به دستگاه‌های سامسونگ محدود نمی‌شوند. شایان ذکر است که چیپست کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 نیز توسط سامسونگ با استفاده از گره پردازشی جدید 4 نانومتری تولید می شود.  همچنین گفته می شود که دارای فناوری ARM برای تشخیص ضربان قلب و سقوط و ارائه لمسی بهبود یافته است.

به علاوه، گفته می شود که هر دو نسخه دارای چهار هسته Cortex-A53 هستند که با سرعت کلاک 1.7 گیگاهرتز به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 702 با فرکانس 700 مگاهرتز کار می کنند. آنها تا 4 گیگابایت رم LPDDR4X و حافظه eMMC 5.1 را پشتیبانی خواهند کرد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا