بررسیگجت و پوشیدنی

بررسی سامسونگ گلکسی واچ 5 پرو

گلکسی واچ 5 پرو یکی از جدیدترین محصولات برند سامسونگ به شمار می‌رود که به تازگی راهی بازار شده است. کسانی که به تناسب اندام خود اهمیت می‌دهند، به احتمال زیاد جذب این ساعت هوشمند خواهند شد. دلیل این موضوع هم این است که گلسی واچ 5 پرو نه‌تنها یک ساعت هوشمند، بلکه دستگاهی است که می‌تواند قابلیت‌های زیادی را در این زمینه در اختیار کاربران قرار دهد.

از مهم‌ترین مزایای این اسمارت واچ، می‌توان به قاب بیرونی سخت و مقاوم اشاره کرد که باعث می‌شود بتوان از آن در همه محیط‌ها استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی گلکسی واچ 5 پرو بپردازیم تا نگاهی تخصصی به قابلیت ها، مشخصات و طراحی آن بیاندازیم. پس در ادامه با همراه باشید.

  • ابعاد و وزن: 45.5 در 45.5 در 15 میلی متر (شامل برآمدگی سنسور) و 46.5 گرم (بدون بند)
  • صفحه نمایش: 1.4 اینچ، رزولوشن 450 در 450 پیکسل، سوپر امولد لمسی
  • پردازنده: دو هسته ای اگزینوس W920
  • حافظه: 1.5 گیگابایت رم و 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی
  • رتبه دوام: IP68 تا 5 متر زیر آب و MIL-STD-810H
  • ارتباطات: وای فای، بلوتوث 5.2، GPS، اتصال LTE (اختیاری)، تراشه NFC
  • سنسورها: شتاب سنج، فشارسنج، سنسور BioActive سامسونگ (ضربان قلب نوری + سیگنال قلب الکتریکی + تجزیه و تحلیل امپدانس بیوالکتریک)، دمای پوست، سنسور ژیروسکوپ، سنسور ژئومغناطیسی، سنسور اپتیکال
  • باتری: 590 میلی آمپر ساعت، تا دو روز در استفاده معمولی

طراحی و صفحه نمایش

یکی از ویژگی‌های مهم این اسمارت واچ سامسونگ را باید طراحی منحصر به فرد و زیبای آن دانست. نخستین چیزی که متوجه خواهید شد، صفحه نمایش شفاف و روشن آن بوده که به صورت یک دست قابل مشاهده است. در صورتی که علاقه‌مند به ساعت های هوشمند دایره‌ای شکل هستید، بهتر است بدانید این اسمارت واچ مخصوص شما ساخته شده است. یک نمایشگر بزرگ که وضوح بسیار قابل قبولی دارد و می‌تواند رضایت شما را جلب کند.

بدنه تیتانیومی نه تنها بسیار بادوام است، بلکه ظاهری پیچیده به شما می دهد.  گلکسی واچ 5 پرو توانسته تاییدیه IP68 را که نشان‌دهنده مقاومت محصول در برابر آب و گرد و غبار است را به دست آورد و همین مسئله باعث می‌شود بتوان از ساعت در عمق 1.5 متر به مدت زمان 30 دقیقه استفاده کرد. بند ورزشی جدید D-Buckle در اینجا شایسته ذکر است. در هنگام استفاده طولانی مدت از ساعت، راحتی را بهبود می بخشد. این فقط نمونه دیگری از نحوه الهام گرفتن سامسونگ از راه حل های قدیمی است که برای ساعت های معمولی وجود داشته تا تجربه ساعت هوشمند را ارتقا دهد.

همانطور که طرفداران گلکسی واچ نگران بودند، قاب چرخان فیزیکی در گلکسی واچ 5 پرو وجود ندارد. همچنین یک قاب منحنی داخلی ضخیم‌تر با عملکرد چرخشی دیجیتالی دریافت می‌کنید که هرگز با کلیک‌های رضایت‌بخش و کنترل کاملی که قاب فیزیکی ارائه می‌دهد، عمل نمی‌کند. این ناوبری مبتنی بر لمس به اندازه کافی خوب است اما می تواند بسیار بهتر باشد. در مواقعی، هنگام چرخش با سرعت معین، کمی تأخیر وجود دارد. اگر بعد از ورزش عرق زیادی جمع شود، به همین سادگی نخواهد بود. این تنها یکی از ویژگی‌های حاشیه دیجیتال است، چیزی که کاربران گلکسی واچ اکتیو با آن آشنا هستند.

علیرغم چشم انداز ناهموار، سامسونگ گزینه هایی را برای شخصی سازی ظاهر گلکسی واچ 5 پرو با استفاده از بندها و واچ فیس های ارائه می دهد. این شرکت چندین واچ فیس جدید را با پیچیدگی های پیشرفته برای سهولت استفاده در اختیار قرار داده است. صفحه نمایش 1.4 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 450 در 450 پیکسل گلکسی واچ 5 پرو کاملاً عالی است.

همیشه وقتی صحبت از نمایشگرهای ساعت هوشمند سامسونگ به میان می‌آید، ایراد زیادی وجود ندارد و امسال نیز تفاوتی ندارد. همچنین برای دوام بیشتر توسط کریستال یاقوت کبود محافظت می شود. سامسونگ می گوید 60 درصد در مقایسه با گوریلا گلس موجود در مدل های قبلی است. این گامی در مسیر درست است زیرا کاربران مجبور نخواهند بود نگران آسیب دیدن تصادفی نمایشگر باشند.

نرم افزار و کارایی سخت افزار

گلکسی واچ 5 پرو اساساً دارای مشخصات داخلی مشابه واچ 4 است. این دستگاه از چیپست اگزینوس W920 استفاده کرده و با 1.5 گیگابایت رم با 16 گیگابایت حافظه داخلی ترکیب می شود. با توجه به نام “پرو” آن، می‌توان تصور کرد که حداقل رم و فضای ذخیره‌سازی بیشتری نسبت به گلکسی واچ 5 معمولی خواهد داشت، اما متأسفانه اینطور نیست.

با این وجود، دیدن هماهنگی کامل نرم افزار و سخت افزار بسیار خوب است. هنگام پیمایش در صفحه‌های متفاوت یا راه‌اندازی برنامه‌ها، به سختی تاخیری وجود دارد. ویژگی‌های پایش تناسب اندام به سرعت فعال می‌شوند و بلافاصله شروع به انجام کاری می‌کنند که قرار است انجام دهند. به جرات می توان گفت که این ساعت هوشمند را در بخش عملکرد کم نخواهید یافت.

One UI این دستگاه را به طور مشخص سامسونگ می کند در حالی که Wear OS سازگاری بی بدیلی با اپلیکیشن ها و گوگل اسیستنت را به ارمغان می آورد که اکثر کاربران قطعاً Bixby را با آن عوض می کنند. مراقب پشتیبانی ناوبری صوتی گوگل مپس باشید که قرار است اواخر امسال ارائه شود. One UI Watch 4.5 ویژگی های دسترسی جدید و سفارشی سازی بیشتر برای سایر المان بصری را به ارمغان می آورد.

حتی اگر گلکسی واچ 5 پرو را می توان با هر دستگاه اندرویدی دارای نسخه 8.0 یا بالاتر جفت کرد، باید از ساعت هوشمند با دستگاه گلکسی برای بهترین تجربه کاربری استفاده کنید. هیچ پشتیبانی از iOS وجود ندارد. رابط One UI Watch 4.5 یک تجربه نرم افزاری مستقل و استثنایی را ارائه می دهد. دسترسی به اعلان ها سریع و آسان با بازخورد لمسی عالی است. پیمایش و کشیدن انگشت روی رابط کاربری روان و سریع است. شبکه برنامه در پایین به راحتی قابل دسترسی و تنظیم مجدد است. برای دسترسی به تنظیمات سریع برای کارهای مهم مانند تنظیم روشنایی، اتصال به شبکه و فعال کردن حالت مزاحم نشوید، انگشت خود را از بالا بکشید.

ورودی‌های صفحه‌کلید جدیدی وجود دارد که هدف آن آسان‌تر کردن تجربه تایپ است. اگرچه کمک می کند، اما تایپ بر روی دستگاهی با صفحه نمایش 1.4 اینچی هرگز تجربه سرگرم کننده ای نخواهد بود. اگر می خواهید با استفاده از دستگاه متون سریع بگیرید، دیکته و دست خط مفیدتر خواهد بود. اگر چند سالی است که از ساعت‌های هوشمند سامسونگ استفاده می‌کنید، با رابط کاربری گلکسی واچ 5 پرو احساس خوبی در خانه خود خواهید داشت.

ویژگی های سلامتی و تناسب اندام

اینجاست که پرو واقعاً خودش را نشان می دهد. این ساعت دارای همه حسگرهای مشابه گلکسی واچ 4 بوده، بنابراین نظارت بر ضربان قلب و سیگنال الکتریکی قلب، ECG، نظارت بر فشار خون، ترکیب بدن، نظارت بر خواب و اکسیژن خون را ارائه می دهد. سامسونگ گفته است که بسته حسگر ارتقا یافته و اکنون برای دقت بیشتر به پوست نزدیک‌تر می‌شود.

تنها ویژگی جدید اضافه شده به این بسته، سنسور دمای مادون قرمز است. در این مرحله کار زیادی انجام نمی دهد، جز اینکه فقط خواندن دما را ارائه می دهد. ظاهراً قرار است نظارت بر خواب را بهبود بخشد، اما هنوز شاهد اجرای آن نیستیم. این حسگر برای توسعه دهندگان باز خواهد بود، بنابراین اپلیکیشن های شخص ثالث قادر خواهند بود از آن برای ارائه ویژگی های اضافی سلامت و تناسب اندام استفاده کنند. با این حال، این مدتی طول می کشد، بنابراین فعلا نمی توانیم هیچ مشاهداتی در مورد آن داشته باشیم.

ردیابی خواب با تشخیص خروپف چیزی است که واقعاً خوب کار کرد و در واقع ما را تحت تأثیر قرار داد زیرا در دانستن زمان و مدت زمان خواب دقیق بود و جزئیات خوبی از مراحل خواب در برنامه Samsung Health ارائه می دهد. این ویژگی به شما تفکیک دقیقی از کل مدت زمانی که خروپف کرده اید و همچنین ضبط زمان هایی را که آن را برداشته است نشان می دهد.

Track Back یک ویژگی جدید و عالی است که سامسونگ با گلکسی واچ 5 پرو معرفی کرده است. اگر در اواسط پیاده روی در مسیری هستید و می خواهید به جایی که از آنجا شروع کرده اید بازگردید، این ویژگی شما را به همان نقطه راهنمایی می کند. قابلیت بارگیری فایل‌های GPX برای پیمایش مسیرها، یک گزینه اضافی است. می توانید مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری را بارگزاری کنید، مسیرهای ذخیره شده را به اشتراک بگذارید و حتی آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

به سادگی فایل GPX را روی گوشی خود دانلود کرده و آن را به Samsung Health وارد کنید. اپلیکیشن به طور خودکار آن را با ساعت همگام می کند و سپس یک کاشی مسیر را روی آن می بینید. علاوه بر این ویژگی‌های انحصاری ناوبری پیاده‌روی، گلکسی واچ 5 پرو در ردیابی خودکار تمرین‌های منتخب بسیار عالی عمل می‌کند. همچنین می توانید مطمئن باشید که تمام جلسات بدنسازی شما، اعم از تمرینات هوازی یا قدرتی، همگی با گلکسی واچ 5 پرو به طور دقیق قابل نظارت هستند.

عمر باتری

سامسونگ می‌خواست این ساعت هوشمندی باشد که شما در ماجراجویی‌های بیرون از خانه بدون نگرانی از باتری می‌برید. گلکسی واچ 5 پرو دارای باتری بزرگ 590 میلی آمپر ساعتی است که طول عمر قابل توجهی را ارائه می دهد. به جرات می توان گفت که عمر باتری فراتر از انتظارات است. زمان شارژ سریعتر نیز قدردانی می شود. فقط ای کاش شارژ بی سیم آنقدر دردسر بزرگ نبود.

همه ما به طور متفاوتی از دستگاه های خود استفاده می کنیم، بنابراین مسافت پیموده شده شما مطمئناً با باتری متفاوت است. با این حال، دوام باتری در این دستگاه به طور قابل توجهی بهتر است. در بیشتر موارد، برای دو روز کامل با دو شب کامل نظارت بر خواب بدون نیاز به شارژ دیگر خوب است. این شامل تمرینات ردیابی GPS در فضای باز و تمرینات داخلی علاوه بر ناوبری عمومی بود.

حتی با غیرفعال کردن Always-On Display و روشنایی خودکار می‌توان آن را تا سه روز افزایش داد. اگر تمرینات را دنبال نمی‌کنید یا به ساعت استرس وارد نمی‌کنید، با یک بار شارژ به راحتی تا چهار روز ادامه می‌یابد. با توجه به اینکه عمر باتری یکی از نگرانی‌هایی است که مردم را از خرید ساعت‌های هوشمند باز می‌دارد، گلکسی واچ 5 پرو کاملاً آن را از پنجره خارج می‌کند.

جمع بندی

این شاید قوی ترین ساعت هوشمندی باشد که تاکنون از سامسونگ دیده ایم. با ساخت و طراحی استثنایی، صفحه نمایش عالی، دوام بهبود یافته، ویژگی های سلامت و تناسب اندام بهبود یافته، علاوه بر عمر باتری فوق العاده اش، چیز بیشتری نمی توانید از یک ساعت هوشمند پریمیوم بخواهید.

سوال باقی می ماند، آیا باید آن را بخرید؟ گلکسی واچ 5 پرو با قیمت 500 دلار به هیچ وجه ارزان نیست. ساعت‌های هوشمند دیگری نیز وجود دارند که ویژگی‌های مشابهی را برای پیاده‌روی متمرکز می‌کنند. با این حال، آنها همه چیز دیگری را که گلکسی واچ 5 پرو انجام داده ارائه نمی‌کنند و نمی‌توانند از پتانسیل کامل اکوسیستم سلامت سامسونگ استفاده کنند.

فقط در صورتی آن را بخرید که سبک زندگی شما به شما امکان می دهد از عملکرد پیشرفته آن به طور کامل استفاده کنید. در غیر این صورت، یک گلکسی واچ 5 ساده کافی است. فقط با باتری کوچکتر، مشخصات و تجربه نرم افزاری مشابهی خواهد داشت.

مزایا

  • ساخت تیتانیوم محکم
  • طراحی پیچیده
  • عملکرد عالی
  • ویژگی های مفید
  • عمر باتری عالی

معایب

  • قیمت کمی بالاست
  • شارژ بیسیم یک دردسر است
  • سنسور دما کار زیادی نمی کند
  • قاب دیجیتال بدون جایگزینی برای فیزیکی
منبع
sammobileandroidcentral
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا