کنسول و بازی

انویدیا از فناوری DLSS 3.5 رونمایی کرد

در اوایل سال در ماه مارس، AMD برای اولین بار جزئیات بیشتری را در مورد ارتقاء دهنده تصویر FidelityFX Super Resolution 3 که جایگزینی برای DLSS 3.0 انویدیا است، به اشتراک گذاشت. در حالی که انویدیا فناوری خود را تولید فریم می نامد، AMD از آن به عنوان “Inframe Interpolation” یاد می کند، که از نظر فنی، اصطلاحات دقیق تری بر اساس نحوه عملکرد این فناوری است.

با این حال، نزدیک به پنج ماه از آن زمان می گذرد و بخش AMD Radeon هنوز این ویژگی را در هیچ یک از بازی های خود ندارد. حتی عناوین اصلی AAA آینده مانند Starfield دارای FSR 2 خواهند بود (ممکن است گزینه‌های XeSS اینتل و DLSS انویدیا را شامل نشود). با این حال، انویدیا منتظر حرکت بعدی AMD نیست. ظاهراً این شرکت در حال آماده سازی برای انتشار نسخه بعدی DLSS با DLSS 3.5 است.

در حالی که DLSS 3.0، همانطور که در بالا ذکر شد، برای تولید فریم های جعلی بود، به طوری که خروجی فریم بالاتری نسبت به کارت گرافیک ارائه می داد، DLSS 3.5 برای تکمیل ردیابی پرتو خواهد بود. این فناوری ظاهراً “بازسازی پرتو” یا به طور خلاصه RR نامیده می شود. انویدیا ادعا می کند که DLSS 3.5 Ray Reconstruction بر روی داده های پنج برابر بیشتر از DLSS 3 آموزش دیده است.

این داده‌های آموزشی شامل ورودی‌های اضافی داده‌های موتور بازی و نرم‌افزار، تشخیص اثرات مختلف رهگیری پرتو، تمایز بین پیکسل‌های زمانی و مکانی خوب و بد، و حفظ داده‌های با فرکانس بالا برای ارتقاء مقیاس می‌شود. علاوه بر این، انویدیا تصاویر نمونه از DLSS 3.5 را در عمل ارائه کرده است. با این فناوری جدید، انویدیا قصد دارد تأثیری را که حذف‌کننده‌های تصویر بر ارتقاء مقیاس می‌گذارند، کاهش دهد. اساساً هنگام حذف نویز، مقدار قابل توجهی از داده ها در طول فرآیند از بین می رود. انویدیا می‌گوید که این امر می‌تواند منجر به از دست دادن مقدار زیادی از داده‌های رنگی و سایر موارد شود.

انویدیا در نظر دارد تا نسخه جدید فناوری DLSS را در پایین سال جاری عرضه کند. این فناوری پیشرفته قرار است در بازی‌های مانند Cyberpunk 2077: Phantom Liberty، Portal with RTX و Alan Wake 2 پیاده‌سازی شود. علاوه بر این، در پلتفرم‌های و رندرهایی مانند NVIDIA Omniverse، Chaos Vantage و D5 Renderer نیز شاهد استفاده از این فناوری خواهیم بود.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا