نرم افزار و اینترنت

آپدیت Wear OS اعلان‌ها برای بهبود عمر باتری اصلاح می کند

گوگل به‌تازگی تعدادی به‌روزرسانی جدید Wear OS را در کنگره جهانی موبایل 2024 اعلام کرد. در مرکز آن راهی برای مدیریت اعلان‌ها وجود دارد که ظاهراً عملکرد و عمر باتری را بهبود می‌بخشد. ساعت‌های Wear OS همچنین مسیرهای حمل‌ونقل عمومی را در Google Maps و همچنین Google Wallet دریافت می‌کنند.

از سال 2018، ساعت‌های Wear OS معمولاً دارای یک پردازنده کاربردی (AP) برای انجام کارهای پرمصرف و یک واحد میکروکنترلر کمک پردازنده (MCU) کم مصرف برای کارهای همیشه فعال مانند شمارش گام‌ها و ضربان قلب هستند. این به روز رسانی به سازندگان پوشیدنی اجازه می دهد تا پردازش اعلان ها را در MCU بارگیری کنند. این شامل توانایی خواندن و رد کردن اعلان‌ها و همچنین ارسال پاسخ‌های سریع است.

این قابلیت به طور خاص برای وان پلاس واچ 2 اضافه شد، اما Bjorn Kilburn، معاون Wear OS by Google، می‌گوید که شرکت‌های دیگر قادر خواهند بود از آن در آینده استفاده کنند. وان پلاس واچ 2 اولین دستگاه Wear OS است که رابط ترکیبی برای اعلان‌های پل‌شده را پیاده‌سازی می‌کند و کاربر را قادر می‌سازد تا اعلان‌ها را در MCU بدون بیدار کردن AP مشاهده و رد کند. Kilburn می‌گوید این به AP با عملکرد بالا اجازه می‌دهد بیشتر در خواب بماند و در مصرف باتری صرفه‌جویی کند. ساعت نسل دوم وان پلاس ظاهراً با یک بار شارژ تا 100 ساعت کار می کند.

Wear OS هنوز هم یک اکوسیستم تکه تکه است. Wear OS 4 در ماه مه 2023 معرفی شد، اما وان پلاس واچ 2 اولین ساعت هوشمند Wear OS 4 خواهد بود که توسط سامسونگ یا گوگل ساخته نشده است. به علاوه، فسیل – که تا حد زیادی سیستم عامل Wear OS را در طول سال‌های تاریک زنده نگه داشت – اخیراً اعلام کرد که به طور کامل ساعت‌های هوشمند را کنار گذاشته است.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا