هوش مصنوعی (AI) در بسیاری از اپلیکیشن ها و سرویس‌ها گنجانده شده و بازی‌های ویدیویی نیز از آن بی‌تأثیر نیستند. سال گذشته، انویدیا فناوری جدیدی را معرفی کرد که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد NPC‌های مولد مبتنی بر هوش مصنوعی بسازند که می‌توانند با شخصیت‌های بازیکن در زمان واقعی صحبت کنند. هوش مصنوعی جدید Google DeepMind با یادگیری مهارت‌های بازی انسان‌مانند، همه چیز را یک قدم جلوتر می‌برد.

گروه تحقیقاتی گوگل DeepMind از یک اپلیکیشن هوش مصنوعی جدید رونمایی کرد که قادر به یادگیری نحوه انجام وظایف در تعدادی از بازی ها است. این برنامه که Scalable Instructable Multiworld Agent (SIMA) نامیده می شود، می تواند دستورالعمل های زبان طبیعی را برای انجام وظایف در تنظیمات مختلف بازی ویدیویی دنبال کند.

گوگل با چندین توسعه‌دهنده بازی برای آموزش و آزمایش SIMA، از جمله نام‌های بزرگی مانند Hello Games و Coffee Stain، همکاری کرد. برای آموزش SIMA، محققان آن را به عناوینی مانند No Man’s Sky، Teardown، Valheim و حتی Goat Simulator 3 متصل کردند. گوگل گفت SIMA “نیازی به دسترسی به کد منبع بازی و API های سفارشی نداشته و فقط به دو ورودی شامل تصاویر روی صفحه و دستورالعمل های ساده و به زبان طبیعی ارائه شده توسط کاربر نیاز دارد.”

SIMA در حال حاضر حدود 600 مهارت اساسی مانند گردش به چپ، بالا رفتن از نردبان و باز کردن منو برای استفاده از نقشه دارد. با این حال، هنوز نمی تواند وظایف استراتژیک بیشتری مانند یافتن منابع و ساختن کمپ ها را انجام دهد. برنامه هوش مصنوعی هنوز در مراحل اولیه تحقیق است. گوگل اعلام نکرده است که آیا به زودی برای استفاده عمومی در دسترس خواهد بود یا خیر.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *