تشخیص تصویر به عنوان تولید شده توسط هوش مصنوعی روز به روز دشوارتر می شود، به همین دلیل است که تقاضا و قابلیت های ابزارهای تشخیص تصویر هوش مصنوعی افزایش می یابد. در این مقاله بهترین اپلیکیشن های تشخیص تصویر هوش مصنوعی در بازار امروزی را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. Hive Moderation

در میان چندین محصول برای تنظیم محتوای شما، Hive Moderation یک ابزار تشخیص هوش مصنوعی برای تصاویر و متون، از جمله یک نسخه نمایشی مبتنی بر مرورگر سریع و رایگان ارائه می‌دهد. فایلی را در آشکارساز بکشید و رها کنید یا آن را از دستگاه خود آپلود کنید، Hive Moderation به شما خواهد گفت که چقدر احتمال دارد محتوا با هوش مصنوعی تولید شده باشد. همچنین نحوه طبقه بندی تصویر را توضیح می دهد.

گزینه دیگر نصب افزونه Hive AI Detector برای گوگل کروم است. این همچنان رایگان است و به شما امکان دسترسی فوری به دکمه تشخیص تصویر و متن با هوش مصنوعی را در حین مرور می دهد. می توانید طبق معمول فایل ها را آپلود کنید یا محتوای آنلاین را در محل بررسی کنید. راه‌هایی برای شناسایی دستی تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی وجود دارد، اما راه‌حل‌های آنلاین مانند Hive Moderation می‌توانند زندگی شما را آسان‌تر و ایمن‌تر کنند.

2. Illuminarty

Illuminarty یک آشکارساز تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی ساده است که به شما امکان می دهد فایل خود را بکشید و رها کنید یا آپلود کنید. سپس، درصدی را محاسبه می کند که نشان دهنده احتمال هوش مصنوعی بودن تصویر است. با چند کلیک رایگان، متوجه می شوید که آیا یک اثر هنری یا جلد کتاب قانونی است یا خیر.

طرح پولی پریمیوم می تواند جزئیات بیشتری را در مورد هر تصویر یا متنی که بررسی می کنید به شما ارائه دهد. اگر می خواهید از ابزارهای تجزیه و تحلیل Illuminarty استفاده کامل کنید، به API آن نیز دسترسی خواهید داشت. اگر به دلایل شخصی یا حرفه ای در مورد گرفتن تصاویر جعلی جدی هستید، این برنامه یک انتخاب عالی است.

3. AI or Not

AI or Not یکی دیگر از ابزارهای آسان برای استفاده و تا حدی رایگان برای تشخیص تصاویر هوش مصنوعی است. توجه داشته باشید که قبل از استفاده از برنامه باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. با طرح رایگان، می‌توانید 10 بررسی تصویری را در ماه اجرا کنید، در حالی که اشتراک پولی هزاران آزمایش و ابزار اضافی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای آپلود یک تصویر برای شناسایی، به سادگی فایل را بکشید و رها کنید، دستگاه خود را برای آن جستجو کنید یا یک URL وارد کنید. این ابزار به شما خواهد گفت که آیا فکر می کند تصویر توسط یک هوش مصنوعی ساخته شده یا یک انسان آن را انجام داده است. اگر از قبل پاسخ را می‌دانید، می‌توانید با کلیک کردن روی دکمه صحیح یا نادرست به بهبود برنامه کمک کنید.

4. V7 Fake Profile Detector

رسانه های اجتماعی را می توان با پروفایل های جعلی که از عکس های تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده می کنند، پر کرد. آنها می توانند بسیار متقاعد کننده باشند، بنابراین ابزاری که بتواند دیپ فیک ها را شناسایی کند بسیار ارزشمند است، و V7 دقیقاً این را توسعه داده است. این ابزار Fake Profile Detector نام دارد و به عنوان یک افزونه کروم کار می کند و در صورت درخواست، تصاویر StyleGAN را اسکن می کند.

با این حال، ویدیوهای دیپ فیک یا تعویض چهره را نمی گیرد. عملکرد آن ساده است! افزونه را نصب می‌کنید، روی عکس پروفایلی که می‌خواهید بررسی شود کلیک راست کرده و از منوی کشویی گزینه Check fake profile picture را انتخاب کنید. یک اعلان برای تأیید واقعی بودن یا نبودن این شخص ظاهر می شود.

5. Hugging Face

اگر می خواهید یک ابزار تشخیص تصویر هوش مصنوعی ساده و کاملا رایگان داشته باشید، با Hugging Face آشنا شوید. نسخه اصلی آن در شناسایی تصاویر هنری ایجاد شده توسط مدل‌های هوش مصنوعی قدیمی‌تر از Midjourney، DALL-E 3 و SDXL خوب است. اما نسخه ارتقا یافته‌ای به نام SDXL Detector نیز وجود دارد که تصاویر پیچیده‌تری را که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود، حتی تصاویر غیر هنری مانند اسکرین شات‌ها را مشاهده می‌کند. از هر نسخه ای که استفاده می کنید، فقط تصویری را که به آن مشکوک هستید آپلود کنید، و Hugging Face تشخیص می دهد که مصنوعی است یا ساخته دست بشر!

6. Content at Scale

Content at Scale یک برنامه رایگان دیگر با چند ویژگی است که به شما می گوید آیا یک تصویر توسط هوش مصنوعی تولید شده یا توسط یک انسان ساخته شده است. فقط فایل مورد نظر را آپلود کنید یا در URL قرار دهید. این برنامه تصویر را برای نشانه‌های آشکار دستکاری هوش مصنوعی، مانند پیکسل‌شدن یا ویژگی‌های عجیب، تجزیه و تحلیل می‌کند. ظرف چند ثانیه، آشکارساز یک امتیاز احتمال را ارائه می دهد. Content at Scale ابزار تشخیص تصویر هوش مصنوعی خوبی است که اگر می‌خواهید سریع قضاوت کنید و به اطلاعات اضافی اهمیت نمی‌دهید، از آن استفاده کنید.

7. Is It AI

در اینجا یک برنامه دیگر وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید که از درصدها برای نشان دادن احتمال ایجاد یک تصویر توسط انسان یا هوش مصنوعی استفاده می کند. طبق معمول، فایل را در آشکارساز بکشید و رها کنید یا کامپیوتر خود را برای آن جستجو کنید. هنگامی که تصویر را برای تجزیه و تحلیل آپلود کردید، روی دکمه Check کلیک کنید، و Is It AI جادوی خود را سریع و بی سر و صدا انجام می دهد.

در نهایت به نتایج واضح و دقیقی خواهید رسید. از آنجایی که از نظر اطلاعاتی که برنامه را به نتیجه رسانده است چیز دیگری دریافت نمی کنید، همیشه ایده خوبی است که نتیجه را با استفاده از یک یا دو ابزار تشخیص تصویر هوش مصنوعی دیگر تأیید کنید.

8. Fake Image Detector

اپلیکیشن Fake Image Detector که به صورت آنلاین مانند همه ابزارهای موجود در این لیست در دسترس است، می‌تواند سریع‌ترین و ساده‌ترین پاسخ را به “آیا این تصویر توسط هوش مصنوعی تولید شده است؟” ارائه دهد. به سادگی فایل را آپلود کنید و منتظر بمانید تا آشکارساز هوش مصنوعی بررسی های خود را کامل کند، که تنها چند ثانیه طول می کشد.

اگر نشانه‌هایی از دستکاری هوش مصنوعی پیدا کرد، فوق را دریافت می‌کنید: Looks like Computer Generated or Modified image. در غیر این صورت، می گوید: No Error Level Detected. این ابزار همچنین تجزیه و تحلیل سطح خطا (ELA) را ارائه می دهد و آن را به یکی از بهترین ابزارها برای تشخیص تصاویر ویرایش شده تبدیل می کند. یک بار دیگر، انتظار نداشته باشید که Fake Image Detector همه آنالیزها را درست انجام دهد. فقط برای اینکه مطمئن باشید نتایج را دوبار و حتی سه بار بررسی کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *