سامسونگ ساعاتی قبل در جریان مراسم آنپکد 2020، علاوه بر معرفی گلکسی اس 20 و اس 20 پلاس از یک پرچمدار منحصر بر فرد با نام گلکسی اس 20 اولترا رونمایی کرده که از سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی و سنسور پروسکوپ 48 مگاپیکسلی بهره می برد.

در پشت گوشی میزبان دوربین اصلی پنج گانه هستیم. دوربین اصلی گوشی از یک سنسور 108 مگاپیکسلی برخوردار است و با استفاده از تجمیع داده‌های هر ۹ پیکسل درکنار هم، عکس‌ها را با وضوح ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل 2.4 میکرون می‌گیرد که نوید عکسبرداری در شرایط نوری کم است. همچنین این سنسور دارای قابلیت OIS و دیافراگم f/1.8 است.

ماژول دیگر که نقش دوربین تله‌فوتو را دارد با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و لنزی با سازوکار پریسکوپی و F/3.5 امکان ثبت عکس‌هایی با بزرگنمایی اپتیکال ۱۰ برابری و زوم فوق‌العاده‌ی ۱۰۰ برابری به‌لطف فناوری Space Zoom را در اختیار کاربر می‌گذارد. دوربین سوم مانند دو عضو دیگر خانواده از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنز اولتراواید ۱۲۰ درجه‌ای F2.2 بهره می‌برد. اس ۲۰ اولترا درست‌مانند نسخه‌ پلاس از ماژول سه بعدی FoT امکان ثبت عکس‌های پرتره‌ بهتر و پیاده‌سازی جلوه‌های مبتنی بر واقعیت افزوده را فراهم خواهد کرد.

دوربین گلکسی S20 اولترا قادر است ویدیوهایی با کیفیت 8K ضبط کند که البته برای مشاهده آنها با کیفیت کامل نیاز به مانیتورهای 8K خواهید داشت. سامسونگ قابلیت Super Steady 2.0 را نیز برای این دوربین در نظر گرفته و وعده داده که به لطف آن فیلمبرداری با این پرچمدار در سطح حرفه ای انجام خواهد شد.

گلکسی S20 اولترا به یک دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی مجهز شده که این نیز جهشی قابل توجه نسبت به پرچمداران سابق خانواده گلکسی اس محسوب می شود. ابعاد پیکسلی این سنسور به لطف تکنیک pixel binning چهار در یک به ۱.۴ میکرومتر رسیده و میتواند عکس هایی با کیفیت ۱۰ مگاپیکسل از سوژه ها بگیرد و باید اعتراف کنیم که این بالاترین رزولوشن در دوربین های سلفی است که تابحال شاهدش بوده ایم.

گلکسی S20 اولترا همچنین بزرگ ترین باتری را در میان اعضای خانواده اش دارد. باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی از تکنولوژی شارژ ۴۵ واتی پشتیبانی میکند هرچند که سامسونگ به قرار دادن آداپتور ۲۵ واتی درون جعبه آن بسنده کرده و در نتیجه لازم است که شارژر قوی تر را به صورت جداگانه خریداری نمایید. اگر هم بخواهید به صورت بیسیم گوشی خود را شارژ کنید توان شارژ باتری به ۱۵ وات می رسد.

گلکسی اس ۲۰ اولترا بین خانواده‌ اس ۲۰، بزرگ‌ترین نمایشگر را در اختیار دارد. این گوشی از نمایشگری 6.9 اینچی با پنل جدید Dynamic AMOLED 2X بهره می‌برد. پنل جدید ضمن حفظ وضوح 1440 × 3200 پیکسل، اکنون برای نخستین‌بار امکان استفاده از گوشی با نرخ فوق‌العاده‌ی نوسازی ۱۲۰ هرتزی در اختیار کاربر می‌گذارد؛ البته لذت‌بردن از چنین نرخی مستلزم تنظیم وضوح روی +FHD خواهد بود. درست در زیر نمایشگر این موبایل یک حسگر اثر انگشت اولتراسونیک قرار گرفته که وظیفه تامین امنیت آن را بر عهده دارد.

گلکسی اس 20 اولترا به عنوان مدل پریمیوم بهترین پیکربندی حافظه را دارد؛ بالاترین مدل این دستگاه ۱۶ گیگابایت رم (برای نخستین بار در دنیا) و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد و مدل پایه آن به ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. اگر تصور می کنید که این مقدار حافظه داخلی برای شما کفایت نمی کند میتوانید به لطف درگاه حافظه microSD دستگاه ظرفیت ذخیره سازی آن را تا یک ترابایت افزایش دهید.

قیمت تعیین شده برای نسخه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برابر با  ۱۳۴۵ یورو یا ۱۴۰۰ دلار اعلام شده و اگر به خرید نسخه بالاتر با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی علاقمند باشید خرید این گوشی ۱۵۵۰ یورو برای شما آب می خورد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *