گجت و پوشیدنی

6 ویژگی برتر سری سامسونگ گلکسی واچ 6

اگر به دنبال یک ساعت جدید Wear OS هستید، سری گلکسی واچ سامسونگ باید در بالای لیست شما قرار بگیرد. پوشیدنی‌های این شرکت تمام ویژگی‌ها و مشخصات سلامتی را که می‌توانید به آن فکر کنید، در خود جای داده و تقریباً برای همه کاربران ایده‌آل هستند.

با سری گلکسی واچ 6، سامسونگ مجدداً سطحی را که سایر پوشیدنی‌های اندرویدی باید مطابقت داشته باشند، افزایش داده است. بنابراین، چه چیزی سامسونگ گلکسی واچ 6 را اینقدر خاص می کند؟ ویژگی های برتر آن چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید.

1. حاشیه های باریک تر، نمایشگر بزرگتر

در نگاه اول، گلکسی واچ 6 و برادر کلاسیک آن ممکن است شبیه به ساعت‌های Wear OS قبلی غول کره‌ای به نظر برسند. اما یک ارتقاء اساسی در طراحی وجود دارد: حاشیه های باریک تر. این به نوبه خود به شرکت این امکان را داده است که اندازه نمایشگر را افزایش دهد تا تجربه ای فراگیرتر ارائه دهد. سامسونگ ادعا می کند که گلکسی واچ 6 حدود 30 درصد باریک تر است، در حالی که قاب چرخشی واچ 6 کلاسیک 15 درصد باریک تر است.

در مورد اندازه صفحه نمایش، واچ 6 نسخه 40 میلی متری با پنل 1.3 اینچی AMOLED عرضه می شود، در حالی که نوع 44 میلی متری دارای صفحه نمایش 1.5 اینچی است که 20 درصد نسبت به سری واچ 5 افزایش یافته است. نسخه کلاسیک در پیکربندی های 43 میلی متری و 47 میلی متری با نمایشگرهای 1.3 و 1.5 اینچی موجود است.

2. صفحه نمایش روشن تر

صفحه نمایش دایره ای گلکسی واچ 6 نه تنها بزرگتر بلکه روشن تر نیز می باشد. حداکثر روشنایی آن 2000 نیت است که به شما اطمینان می دهد می توانید محتوای صفحه نمایش را حتی در زیر نور مستقیم خورشید ببینید. بعلاوه، صفحه نمایش همیشه روشن در پوشیدنی نیز به اندازه کافی هوشمند است تا روشنایی را بسته به نور محیط تنظیم کند.

3. عمر باتری بیشتر

علیرغم نمایشگرهای بزرگتر و روشن تر، سری گلکسی واچ 6 بیشتر از نسل قبلی خود دوام می آورد. همه اینها به لطف تعبیه باتری های بزرگتر سامسونگ در داخل ساعت هوشمند است. در حالی که گلکسی واچ 6 نسخه 40 میلی‌متری دارای باتری 300 میلی‌آمپر ساعتی است، مدل 44 باتری 425 میلی‌آمپر ساعتی دارد. در مقایسه، نسخه‌های 40 و 44 میلی‌متری واچ 5 بهبود قابل توجهی پیدا کردند.

در حالی که گلکسی واچ 6 کلاسیک دارای شاسی بزرگ تری است، از همان باتری های 300 و 425 میلی آمپر ساعتی مانند مدل معمولی بهره می برد. سامسونگ ادعا می‌کند که واچ 6 می‌تواند تا 40 ساعت با شارژ با خاموش بودن صفحه نمایش همیشه روشن، دوام بیاورد. و هنگامی که عجله دارید، هشت دقیقه شارژ برای ارائه 8 ساعت زمان اضافی کافی است.

4. داخلی سریعتر

تراشه اگزینوس W930 سامسونگ خط تولید گلکسی واچ 6 را تامین می کند. این یک نسخه با کلاک بالاتر از تراشه W920 است که در سری های Watch 4 و 5 یافت می شود. در حالی که پردازنده واچ 5 با فرکانس 1.18 گیگاهرتز کار می کند، تراشه اگزینوس واچ 6 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز کار می کند. همراه با 2 گیگابایت رم در مقابل 1.5 گیگابایت در مدل های قبلی، واچ 6 باید عملکرد روان تری ارائه دهد.

5. Wear OS 4 و One UI Watch 5

گلکسی واچ 6 سامسونگ با سیستم عامل جدید Wear OS 4، اولین ساعت هوشمند اندرویدی جهان که این کار را انجام داده، اجرا می شود. بر اساس اندروید 13، آخرین نسخه Wear OS به لطف بهینه سازی های زیربنایی گوگل، عمر باتری بهتر و عملکرد روان تر را نوید می دهد. در بالای Wear OS 4، رابط کاربری One UI Watch 5، آخرین پوسته سامسونگ برای ساعت‌های هوشمندش قرار دارد. چندین ویژگی و بهینه‌سازی‌های جدید متمرکز بر سلامت، واچ فیس های جدید و موارد دیگر را برای ارائه تجربه کاربری بهتری در خود جای داده است.

6. اعلان های ریتم نامنظم قلب

ساعت های هوشمند Wear OS سامسونگ کنترل فشار خون و ECG را ارائه می دهند. با سری گلکسی واچ 6، این شرکت اعلان ریتم نامنظم قلب را معرفی کرده که این ساعت را قادر می سازد تا ریتم قلب شما را از نظر فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) حتی در هنگام خواب بررسی کند، و آن را به یکی از بهترین ساعت های هوشمند برای نظارت بر خواب تبدیل می کند.

این ویژگی فقط در بازارهای منتخبی در دسترس بوده که سامسونگ تأییدیه لازم را دریافت کرده است. از آنجایی که بارگذاری جانبی اپلیکیشن ها در گلکسی واچ امکان پذیر است، می توانید یک نسخه وصله شده از Samsung Health را نصب کنید تا اعلان های ریتم قلب نامنظم را در یک بازار پشتیبانی نشده دریافت کنید. با این وجود، اعلان‌های ریتم قلب نامنظم هنوز یک ویژگی مفید است که به طور بالقوه می‌تواند جان کاربر را نجات دهد. این به این دلیل است که آنها دیگر نیازی به انجام اسکن دستی نوار قلب برای تشخیص علائم AFib در هنگام استفاده از گلکسی واچ 6 ندارند.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا