گوناگون

6 راه برای ارائه خدمات بهتر به مشتری به عنوان یک فریلنسر

اگر بگوییم صنعت فریلنسینگ از فروشندگان اشباع شده، دست کم گرفته شده است. بنابراین، اگر به دنبال راهی مطمئن برای متمایز کردن خود از بقیه هستید، مراقبت از مشتری خود را بهبود بخشید.اما زمانی که با ده‌ها مشتری با انتظارات منحصربه‌فرد سروکار دارید و منابع محدود یک فریلنسر را دارید، این می‌تواند دشوار باشد.

بنابراین، برای کمک به شما در این زمینه، در اینجا چند راه آسان برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان به عنوان یک فریلنسر وجود دارد. از بهبود مهارت های ارتباطی تا دریافت بازخورد مثبت تر، این تاکتیک ها مطمئناً مشتریان شما را راضی خواهند کرد.

1. از راه درست ارتباط برقرار کنید

شما می توانید خدمات مشتری خود را به عنوان یک فریلنسر به سادگی با شفاف تر و حرفه ای تر بودن در ارتباطات خود به شدت بهبود بخشید. چه یک تماس باشد یا یک ایمیل ساده، صرف نظر از اینکه چقدر رابطه نزدیکی با مشتری دارید، از خیلی معمولی بودن خودداری کنید. ارتباط برتر همچنین به معنای شفاف و مختصر بودن تا حد امکان است.

شما می توانید با استفاده از زبان ساده و روزمره و اجتناب از جملات بیش از حد طولانی به این هدف برسید. همچنین عادت کنید نکات کلیدی هر مکالمه با مشتری را خلاصه کنید. این اطمینان حاصل می کند که قبل از شروع کار هر دو در یک صفحه هستید. حتی پس از شروع کار، مطمئن شوید که مشتریان خود را در جریان نگه دارید. آنها را از هرگونه به روز رسانی در مورد سفارش خود مطلع کنید.

این مورد به آن‌ها این فرصت را می‌دهد که اگر از مسیری که شما در پیش گرفته‌اید راضی نیستند، وارد عمل شوند. البته باید به خاطر داشته باشید که همه در برقراری ارتباط خوب نیستند و مشتری شما ممکن است بدون پرسیدن سوالاتی مانند “چطور به نظر می رسد؟” یا “آیا سوالی دارید؟” صحبت نکند؟

2. بازخورد را مثبت بگیرید

بازخورد، چه منفی و چه مثبت، می تواند راهی برای بهبود خدمات مشتری باشد. این می تواند مربوط به نگرش یا کار شما باشد. اگر مشتری شما را برای چیزی تعریف می کند، اجازه ندهید که به ذهن شما برسد. در عوض، حتما از آنها تشکر کنید و به آنها اطمینان دهید که از انتظارات آنها فراتر خواهید رفت.

از طرف دیگر، مطمئن شوید که هرگز بازخورد منفی را به عنوان یک ترور شخصیت دریافت نکنید. درعوض، باید با دقت گوش کنید و سعی کنید اشتباه خود را کشف کنید. این به شما کمک می کند بفهمید چه کاری می توانستید بهتر انجام دهید. به عنوان مثال، اگر مشتری بگوید که شما همیشه کار خود را در زمان کوتاه تحویل می دهید، می توانید یاد بگیرید که ضرب الاجل هایی ایجاد کنید که واقعاً برای شما مفید باشد.

در نتیجه، می توانید از خراب کردن روابط مشتری در تاخیرهای آینده جلوگیری کنید. همچنین باید از مشتری برای هرگونه بازخورد بد تشکر کنید تا قدردانی خود را از این فرصت رشد نشان دهید.

3. قبل از پایان مهلت تحویل دهید

یک راه عالی برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان به عنوان یک فریلنسر، تحویل قبل از موعد مقرر است. این نه تنها به مشتری شما اجازه می‌دهد تا در صورت نیاز هر گونه ویرایشی را درخواست کند، بلکه به او کمک می‌کند تا با وضوح بیشتری کارها را در نهایت انجام دهد. در مجموع، این به ایجاد اعتماد در رابطه شما و افزایش ارزش شما در بازار کمک می کند.

بسیاری از مشتریان شما ممکن است به مشتریان مکرر تبدیل شوند و حتی ممکن است کارهایی با اولویت بالا و حساس به زمان را به شما اختصاص دهند. شما می توانید نرخ های بالاتری را برای این تحویل های سریع دریافت کنید. فقط مطمئن شوید که هرگز کیفیت کار خود را به امید تحویل قبل از موعد مقرر به خطر نیندازید.

4. بر ارائه بهتر متمرکز شوید

شما باید بر ارائه ارزش بیشتر به مشتریان آزاد خود تمرکز کنید. یک راه آسان برای انجام این کار، ارائه کمی بیشتر از آنچه خواسته شده است. شما می توانید این کار را با اضافه کردن چند سرویس اضافی جزئی به صورت رایگان انجام دهید، البته تا زمانی که زمان و تلاش زیادی از شما نگیرد. به عنوان مثال، اگر خدمات نوشتن محتوا را ارائه می دهید، برای افزایش ارزش بصری، یک یا دو تصویر را در مقاله خود اضافه کنید.

راه دیگری که می توانید ارزش بهتری برای مشتریان خود ارائه دهید، کمک به آنها در صرفه جویی در هزینه است. می توانید در مورد موضوعاتی که در مورد آنها دانش دارید مشاوره رایگان به آنها ارائه دهید. همچنین می توانید زمانی که شما را برای پروژه ای استخدام می کنند، راه کارآمدتر و مقرون به صرفه تری برای انجام کار پیشنهاد دهید. برای مثال، به عنوان یک توسعه‌دهنده وب، می‌توانید به مشتری توصیه کنید که اگر از نظر بودجه پایین هستید، به دنبال قالب های وب‌سایت به جای چیزی از ابتدا باشد.

حرکاتی مانند این ممکن است درآمد شما را در کوتاه مدت کاهش دهد، اما به شما کمک می کند مشتریان خود را به خریداران مکرر تبدیل کنید. این خریداران مکرر همچنین ممکن است مدافع خدمات شما شوند.

5. ارائه انعطاف پذیری در پرداخت

کمی انعطاف پذیری در گزینه های پرداخت واقعا می تواند به شما کمک کند که متمایز شوید. ساده ترین راه برای انجام این کار، ایجاد حساب در همه پورتال های پرداخت محبوب، مانند پی پال، مستر کارت یا ایرانی است. این به مشتریان شما این امکان را می دهد که گزینه پرداختی را که برای آنها راحت تر است انتخاب کنند.

همچنین باید برنامه های پرداخت سفارشی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، شما می توانید یک مشتری با محدودیت بودجه را در اقساط کوچک صورتحساب دهید. به‌علاوه، می‌توانید از برنامه‌های صورتحساب با کاربری آسان برای صورت‌حساب‌های خودکار استفاده کنید تا پرداخت‌ها را حتی راحت‌تر کنید.

6. مراقبت شخصی از مشتری را ارائه دهید

مشتریان دوست دارند که یک کسب و کار از آنها مراقبت کند. این امر به ویژه در مشاغل خدماتی مانند فریلنسینگ بسیار مهم است. شما می توانید با شناخت بهتر مشتریان خود، مراقبت شخصی مشتری را ارائه دهید. سعی کنید بیاموزید که آنها چه چیزهایی را برای شغلی که شما را استخدام کرده اند دوست دارند و دوست ندارند.

اگر با چندین مشتری سروکار دارید، این موارد را در جایی یادداشت کنید. سپس می‌توانید از این دانش برای تطبیق بهتر خدماتی که ارائه می‌دهید با اولویت‌های آن‌ها استفاده کنید. علاوه بر این، شما باید پس از هر پروژه با مشتریان خود پیگیری کنید. فراموش نکنید که از آنها برای استخدام شما تشکر کنید. همچنین باید به آنها اطلاع دهید که کار کردن با آنها لذت بخش بود و دوست دارید در آینده دوباره با آنها همکاری کنید.

علاوه بر این، باید در طول جشنواره ها یا تولدها با مشتریان همیشگی خود تماس بگیرید تا در این مناسبت های خاص به آنها تبریک بگویید. می‌توانید از نرم افزارهای ویندوز برای کمک به یادآوری تاریخ تولد هر مشتری استفاده کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا ارتباط شخصی تری با مشتریان خود ایجاد کنید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا