نرم افزار و اینترنت

اپلیکیشن جدید ویوو با قابلیت تبدیل همزمان گفتار به زبان اشاره

ویوو امروز به مناسبت روز جهانی شنوایی، اپلیکیشن جدید Sign Language Interpreter را منتشر کرده که می تواند گفتار را به زبان اشاره و متن در لحظه تبدیل کند. این اپلیکیشن همچنین می‌تواند حرکات زبان اشاره مورد استفاده توسط افراد را به متن یا زبان گفتاری ترجمه کند و راهی را برای کسانی که زبان اشاره را نمی‌فهمند برای برقراری ارتباط با آنها ایجاد کند.

با کمک اپلیکیشن مترجم زبان اشاره ویوو، افراد کم شنوا نه تنها می توانند به طور مؤثرتر با خانواده و دوستان ارتباط برقرار کنند، بلکه می توانند غذا سفارش دهند و راحت تر خرید کنند. همچنین دارای چندین عملکرد از جمله گفتار به متن، متن به گفتار، زبان نوشتار به نشانه و زبان اشاره به متن است. فناوری تشخیص زبان اشاره طی سال‌ها با چالش‌های متعددی مانند ردیابی دقیق حرکات مفاصل انگشتان در یک فضای محدود، تشخیص جهت و مسیر حرکت آنها، برخورد با نظم دستوری منحصربه‌فرد و عبارات حذف شده زبان اشاره، و تمایز نشانه‌هایی با ظاهر مشابه حرکات زبان مواجه بوده است. با این حال، تیم OrginOS با موفقیت با این چالش ها مقابله کرده و پیشرفت چشمگیری در فناوری تشخیص زبان اشاره داشته است.

برنامه Sign Language Interpreter در حال حاضر می تواند 1200 واژگان زبان اشاره را تشخیص دهد، و همچنین با نرخ دقت بیش از 80 درصد – معادل HSK چینی سطح 4. بیش از 8000 کلمه در فرهنگ لغت عمومی چینی را پوشش داده است. در آینده، تیم توسعه OriginOS به کار بر روی برنامه و بهبود دقت آن ادامه خواهد داد. این شرکت قصد دارد به ارتقای تشخیص زبان اشاره برای پوشش سطح 6 HSK زبان چینی ادامه دهد تا عملکرد ترجمه برای سناریوهای استفاده بیشتر بهینه شود.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا